Är det någon som kan säga om det är klart sämre prestanda att t ex hämta ut en fil i filsystemet och rendera denna via Response.BinaryWrite(Buffer). Om webbservern svarar direkt på ett filanrop måste det ju också ske någon form av I/O mot operativet,när den renderar och svarar till webbläsaren! Det är knappast någon prestandaproblem. Har inte använt mig av metoden vid flera besökare samtidigt, men när jag testat själv verkar det fungera väldigt bra och snabbt. Jag har fått problem som jag inte kollat upp så mycket med GAC:en cachar även output för såna utskick av datat vilket jag vid några tester såg att samma data kom ut oavsett vad man valde för fil. Exempelvis hade jag i url:en värden jag kunde skriva och förväntade mig olika filer, men fick efter första försöket samma fil oavsett vad jag skrev i url:en, och sidan var inte cachad bör sägas. Jag får inte dessa problem. Jag använder Windows 2003, .NET 1.1. Prestanda vid rendering av filer
Det sker ju naturligtvis en viss överlagring från .NET, det är givet, frågan är om den är prestandatung i en faktor 2 eller motsvarande.
Jag skulle nämligen vilja rendera alla filer som finns på webbservern från .NET. Anledningen stavas säkerhet/behörighet.
//RichardSv: Prestanda vid rendering av filer
Sv:Prestanda vid rendering av filer
Problematiken är intressant, speciellt om det bara är jag som får fram ett sånt fel med binary.write ;-)Sv: Prestanda vid rendering av filer
Blir problemet om filen heter samma sak men med olika innehåll? Uppstår problemet med en annan plattform?