Hejsan, Connection stängs bara automatiskt om man använt följande syntax för att få sin reader: Robin, som nämns i artikeln så måste du stänga readern när du använt den, dvs sqlDataReader.Close.. Precis som Patrik nämner så stängs connection automatiskt i klassen med hjälp av CommandBehaviour.CloseConnection, så den behöver du således inte stänga enligt klassen som finns i artikeln. Ja jag misstänkte det, men man kan ju aldrig var för säker ;) Måste också passa på att säga att funktionerna är mycket stilrena och bra.connection close datareader
Jag har en asp.net sida som kopplas mot en MSSQL databas och har lite problem med att connections poolen blir full. Har gått igenom min kod och stänger mina databas kopplingar överallt (tror jag ;) Använder mig av pelles databaslager i ett class library och undrar om man automatiskt stänger en databas connection när man stänger en data reader, annars är ju hans funktioner ganska farliga ;)
Har även ändrat connectionstringen till max pool till 100, någon som har något mer tips vad man kan göra/felsöka ?
mvh
RobinSv: connection close datareader
SqlDataReader reader = cmd.ExecuteReader(CommandBehaviour.CloseConnection);
Annars måste du stänga både readern och connection objektet.Sv:connection close datareader
Sv: connection close datareader
mvh
Robin