Hej, Hej, Workaround sökes för .NET 2.0 TreeViews saknad av möjlighet att disabla AutoPost
Jag har slitit mitt hår nu, finns lite kvar och kanske växer resten ut igen om jag får hjälp i tid.
Jag söker ett sätt att låta användaren markera en nod i .NET TreeView utan att behöva vänta på PostBack. I .NET 2.0, som jag använder, är attributet AutoPostBack borttaget. Godkända workarounds kan vara (eventeullt i preferensordning, beroende på vad lösningen innebär):
- Något jag inte tänkt på (säkert bästa alternativet)
- Att hitta ett sätt "under the hood" för att stänga av AutoPostBack ändå
- Att på något sätt styra om PostBacken för just denna kontroll till en obefintligt liten frame och URL source www.getpaidpertick.com (eller någon annan godtycklig sida)
- Att hitta en enkel och användbar javascript TreeView (som det är enkel att läsa från/skriva till i ASP-koden)
- Att skriva en egen TreeView med ovanstående egenskap (få koden här kanske)
- Att hissa MS-flaggan på halv stång och gå o köpa en tredje partare.... bah!
Som du märker har jag funderat en del, men längre än till "gå tillbaka till gå" kommer jag inte - Snälla hjälp!
Tack för alla goda svar, och till Pelle för en snygg site (t.om. TreeViewn är snygg)!
Cheers!
MikaelSv: Workaround sökes för .NET 2.0 TreeViews saknad av möjlighet att disabla Auto
Detta går att lösa genom att sätta target till "-self" & NavigateUrl="javascript:void(0)".
Ett litet fulhack men det funkar ;-)
Exempel:
<asp:TreeView ID="TreeView1"
runat="server"
Target="_self">
<Nodes>
<asp:TreeNode Text="One"
NavigateUrl="javascript:void(0)" >
<asp:TreeNode Text="Two"
NavigateUrl="javascript:void(0)" />
</asp:TreeNode>
</Nodes>