Har ett formulär som har 2 textboxar, 2 knappar och 2 labels. Hej, Det kan vara förvirrande att olika knappar är "default" vid olika tillfällen. Du skulle kunna "enabla" en textruta i taget i stället. I knappens klickprocedur kollar du vilken textruta som är enabled, tar det värdet och flyttar enabled till nästa textruta. "Standarden" när man har ett formulär eller en grupp av inmatnings- eller valkontroller är att man bara har en submitbutton synlig eller enable'ad och så länge man bara visar en submitbutton i taget så kan man hålla reda på vilken som är default via en flagga. Hur triggar jag en specifik knapp på ENTER i en textbox....
Jag fyller i Textbox1 och trycker enter så truggas Button1 (default). Så långt ok och liten värden hämtas.
Hur gör jag sen i Textbox2? Jag vill fylla i lite grejor och sen trycka ENTER som i första textboxen och trigga button2.
Detta för att förenkla användandet för användaren.
Enkel lösning?
mvh // hSv: Hur triggar jag en specifik knapp på ENTER i en textbox....
ta en titt på egenskapen defaultbutton för <form runat="server"> elementet.
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.htmlcontrols.htmlform.defaultbutton.aspxSv: Hur triggar jag en specifik knapp på ENTER i en textbox....
Sv: Hur triggar jag en specifik knapp på ENTER i en textbox....