Hej, Menar du att det är din kortbetalningsleverantör som anropar approve.aspx sidan för att meddela din sida att det är ok, eller att användaren skickas till approve.aspx sidan? Jag löste ett liknande problem genom att spara mitt sessionsobjekt( i detta fall ett user objekt med kundvagn osv) i cachen. Att spara i db ville jag i detta fall unvika. Se bara till att du inte är beroende av något sessionsid, för du kommer att få ett nytt sådant när kortlev postar tillbaka till dig. Funkar bra för mig. tack för svaren, det är kortbetalningsleverantören som anropar sidan så jag inser att min session inte är tillgänglig. jag svarar på min egen fråga då jag löste det:Session-värden försvinner vid POST till annan sida
nu har jag ett till problem som jag har brottats med ett tag. Jag vet inte ifall jag kan förklara det bra men jag försöker iallafall :)
Jag har en webshop som kunden loggar in i och väljer artiklar att köpa, vid val att betala med kort så skickas värden till min kortbetalningsleverantör via en POST, bland dessa värden finns en retururl. I denna retururl (approve.aspx) kan jag ta till vara på de parametrar leverantören skickar till mig via anrop och lagrar allt data från transaktionen i en databas. Fram till hit är allt frid och fröjd.
Problemet är att jag vill kunna använda mig av sessions-värden som fyllts på under kundens besök...såsom kundnummer, den befintliga kundvagnen (som är ett datatable) m.m.
Dessa går inte att få fram i code-behind till approve.aspx...jag har försökt med massor av saker. Men det ska väl bara vara att köra:Dim strCustNBR As String = Session("CustNBR")
Jag har testat ifall sessions-värdena försvinner innan, men det är just i detta ögonblick då maskin-till-maskin snacket sker. Ifall jag går tillbaka till webshopen vi Back i min browser eller avbryter köpet så finns min kundvagn och mitt kundnummer där.
Är det någon som har något tips så vore jag väldigt tacksam.
Sv: Session-värden försvinner vid POST till annan sida
Om det är leverantören så innebär det att det inte går att få tag på din kunds session eftersom anropet inte kommer från din kunds maskin.
Bästa lösningen är nog att sätta in alla värden som approve.aspx sidan behöver komma åt antingen i databasen eller i application objektet.Sv: Session-värden försvinner vid POST till annan sida
Sv:Session-värden försvinner vid POST till annan sida
jag är rätt ny på det här med att spara i cachen så det vore kanon med en simpel snippet så man kommer igång :)
tack återigen!Sv: Session-värden försvinner vid POST till annan sida
det var så enkelt som Cache.Insert("OrderNBR", CStr(Session("OrderNBR")))
Dim strOrderNBR As String = Cache.Get("OrderNBR")
Tack återigen för ett underbart forum!