När jag fösöker ladda upp en fil från t ex c:\bilder\ så får jag ett felmedelande men det funkar när jag laddar upp den från c:\inetpub är filepath verkligen den exakta sökvägen till dit filerna laddas upp på servern? Sätt en brytpunkt och kolla skillnaden på filepath för uppladdning från c:\bilder resp c:\inetpub. Hamnar bilderna där du tänkt dig? Jag kanske var lite otydlig filepath är en strängvariabel där hela sökvägen till filen finns sparad (alltså den filen som jag vill ska sparas på servern) du kan bara använda Dim bm As Bitmap = System.Drawing.Image.FromFile(filepath) på filer som redan finns på servern. Alltså sökvägen till den uppladdade filen skall anges. därför funkar c:\inetpub\wwwrot efter som det är din sökvägenn till roten på "servern". Du laddar upp från din server till din server i detta fall. Ah va dumt av mig. Laddar upp orginalbilden först till servern, och sen skapar jag tumnagelbilden.Fel vid uppladdnig av bilder till servern
// Här blir blir felet, den hittar inte filen
Dim bm As Bitmap = System.Drawing.Image.FromFile(filepath)
Har det något med inställningarna av ISS att göra? Kommer det att funka på produktionsservern?
mvhSv: Fel vid uppladdnig av bilder till servern
Sv:Fel vid uppladdnig av bilder till servern
när jag kör applikationen så stannar den vid denna rad och säger att den inte kan hitta filen. Detta sker endast när jag väljer en fil som inte ligger under c:\inetpub\wwwrotSv: Fel vid uppladdnig av bilder till servern
<code>
Dim bm As Bitmap = System.Drawing.Image.FromFile(mapp_på_servern & "/" & filnamn_på_uppladdadfil)
</code>Sv:Fel vid uppladdnig av bilder till servern