Hej, fattar inte direkt vad som är ditt problem. Men du kan ju anropa Laddaascx från metoden Page_Load. LAdda usercontrolen i en placeholder. den där kan du ju lägga i codebehind som den är Östen! Hade jag kunnat hade jag inte frågat här. Fulkod eller ej .... ingen betydelse just i denna fråga! Pga min okunskap måste jag fråga om en codebehind upplägg blir lika som om jag skulle lägga minaascx uppladdning i en klass fil? JAg vet inte riktigt vad du vill uppnå. Men är det att ladda uc dynamiskt skall du göra detta i codebehind. Du kan ex läsa in en querystring i page_load och baserat på den kan du ladda rätt uc med den princip som tidigare beskrivits. minaascx har ju en egen codebehind fil. Alla aspx sidor som skapas i vs får en codebehind (som default). Här läggs den kod som körs på servern in. codebehindfilen heter typ minsida.aspx.vb där aspx sidan är minsida.aspxLadda ascx från en codebehind?
Jag kör denna kod i min default.aspx... vill kunna flytta över denna funktion till en codebehind.vb. Hur skall man göra för att den skall fungera?
<code>
Function Laddaascx(min_ascx as string)
dim UC1 as Control
ucMainwindow.controls.clear
UC1 = cType(LoadControl(min_ascx), Control)
ucMainwindow.Controls.Add(UC1)
end function
</code>Sv: Ladda ascx från en codebehind?
Kod för c#, men borde vara liknande för vb
<code>
Control hdrCtl = null;
hdrCtl = LoadControl("min_ascx.ascx");
if (hdrCtl != null)
{
this.PlaceHolder1.Controls.Add(hdrCtl);
}
</code>Sv:Ladda ascx från en codebehind?
tror ditt problem är okunskap
kolla exempel på den här sajten eller gotdotnet eller codeproject eller sök på vb och .net eller nåt
sen skulle jag säga att göra en function som inte returnerar ett svar är fulkod ;)Sv: Ladda ascx från en codebehind?
Sv:Ladda ascx från en codebehind?
Sv: Ladda ascx från en codebehind?