Hejsan, Det WSDL-kontrakt som du fått bör du kunna använda för att generera en proxy-klass med hjälp av WSDL.exe. Till exempel om du sparar WSDL filen i en katalog på c:\Temp så kan du starta en "Visual Studio 2005 Command Prompt" och ange "WSDL C:\Temp\filnamn.wsdl". Då kommer det att skapas en proxy-fil i C:\temp som du kan inkludera i ditt projekt. Eventuellt så måste du också ange den adress som du fått av företaget som adress på proxyklassen. Felet var mest att jag inte förstod hur proxyklassen var uppbyggd. Hade gjort resten rätt..NET Client och Apache Tomcat Service
jag har nu suttit och strulat ett par dagar med en webservice som inte fungerar riktigt som den ska med VS 2005 .NET. Servicen är gjord i Java med Apache Tomcat Servlet.
Problemet är att det inte finns någon asmx-fil upplagd att refferera till, bara en adress utan fil. Jag har fått en wsdl-fil av företaget som som har webservicen och just nu reffererar jag till den vilken ligger på lokalt min dator(detta kan vara ett av felen men hur ska jag göra istället?).
Jag kommer åt webbservicen som en klass och allt ser prima ut, men när jag skickar in värden får jag bara defaultvärden tillbaka.
Jag har även testat att göra om wsdl-filen till en dll men det blir samma resultat.
Den enda erfarenhet av webb servicar jag har tidigare är att jag gjort en i VS 2005 .NET och sedan gjort en testklient till den även den i VS 2005 .NET. Sv: .NET Client och Apache Tomcat Service
Jag är dock inte helt säker på vilka element som din WSDL-fil innehåller, eventuellt så innehåller den inget <wsdl:service... element och då måste du explicit specificera adressen.
Hör gärna av dig om det inte fungerar...Sv:.NET Client och Apache Tomcat Service
Tack för hjälpen ändå!