har en array med ca 20 000 poster i.Nu skulle jag bara lite snabbt vilja skriva ut den med Response.Write men det går inte/tar evigheter.Kör jag loopen tar det en lite stund sen går han vidare i kodem men med response.write så kommer han inte vidare. IE står bara och laddar och Iexplorer flygger upp till 80-90% av system resucerna. Det går nog, men vad är det för data som du skriver ut? Blir det mycket data för IE att ladda ner? Svenska ord. Har du testat köra Response.Flush efter loopen? Funka lite bättre nu får jag fram text på skärmen men IE hänger sig fortfarande. Välj att visa källkod i IE när den laddat lite och se hur mycket som den har tagit emot. Hur mycket data blir det totalt som IE måste ta emot? kan inte stoppa laddinge pga IE låser sig. Detta borde snabba upp mycket (eller "möcke" som Svennis hade sagt)Responsw.Write slö?
Dena koden funkar
long antal = arr.Length;
for (long i = 0; i < antal; i++)
{
if (i == antal)
{
string s = "";
}
if (arr[i].ToString() != "")
{
}
}
Response.Write(arr[antal-1].ToString() + "<br>");
Funkar inte hänger sig
long antal = arr.Length;
for (long i = 0; i < antal; i++)
{
if (i == antal)
{
string s = "";
}
if (arr[i].ToString() != "")
{
Response.Write(arr[i].ToString() + "<br>");
}
}
Varför går det inte med Response.Write i loope?
Sv: Responsw.Write slö?
Testa använd dig av en StringBuilder för att bygga upp data du skall skriva ut i Response strömmen och skriv ut allting i ett, det är troligen så att 20000 poster tar ett tag att skriva ut om man hela tiden anropar Response.Write.Sv:Responsw.Write slö?
Funkar om jag laddar till en textbox men inte Response.Write även om jag använder StringBuilder.
Finns det någon begränsing i Response.Write kanske.Sv: Responsw.Write slö?
Tycker då att Response.Write ska klara av data, oavsett hur mycket du matar den med.Sv:Responsw.Write slö?
Får duga med TextBoxSv: Responsw.Write slö?
Kör du allting lokalt?Sv:Responsw.Write slö?
Vet ej hur mycket det blir men filen jag läser i från ligger 3,23 MB
Japp kör lokalt.Sv: Responsw.Write slö?
Response.Write(arr[i]);
Response.Write("<br>");
likadant på if-raden, skippa ToString()
arr ska vara en string array så du slippar casta från object till string.. (kostar CPU)