Hej Detta bör sättas om du vill skicka en fil till användaren: Du är en klippa det gjorde susen. Det blir bara ett litet problem..med firefox webbläsare. Om ett htm eller html dokument (application/octet-stream) laddas upp så visar inte firefox detta däremot så gör IE det. Men för detta så fungerar application/vnd.ms-excel/msword/pdf samt text/plain vilka är de dokument jag använder. Det hade i alla fall varit önskvärt att få htm/html att fungera under firefox också, men jag tackar!Akut hjälp
Sitter som ansvarig för vå klubbs hemsida. Just nu har vi till nästa helg en av sveriges största ungdomstävlingar och nu till mitt problem. hela sidan är utvecklad i net 1.1 och alla dokument laddas upp till webbservern via login till en access databas (tänkte byta till mysql efter sommaren). Klienterna surfar in till aktuell sida och hämtar ned dokumentet genom att klicka på en länk. Jag har testat att det fungerar med både IE (ändring av säkerhetsinställningarna måste göras, hämtning av filer måste aktiveras) och firefox. Jag har inga problem och ett antal datorer, bla kansliet har testats och allt fungerar. MEN jag har fått en del klagomål på att vissa inte kan ladda hem dokumenten, de får endast en fråga om man vill spara eller avbryta.
Vad jag mig veterligen vet så är det säkerhetsinställningarna i IE, men annars vet jag inte vad det kan vara? Länken till sidan är www.ifkhalmstad.se gå in under arrangemang/Laxaspelen
följande kod används...
<code>
.
.
.
//OK...SKRIV UT DATASTRÖMMEN
// VISAR INNEHÅLLET NÄR SIDAN LADDADS FÄRDIG
Response.Clear();
Response.Buffer = true;
// VAD ÄR DET FÖR TYP?
Response.ContentType = (string)objRdr["FilHuvud"];
// SKRIV TILL UTSTRÖMMEN
Response.OutputStream.Write((byte[])objRdr["FilData"], 0, (int)objRdr["FilStorlek"]);
// STÄNG DATABASEN
objRdr.Close();
objConn.Close();
// SLUT PÅ SIDAN
Response.End();
Response.Flush();
// }
}
catch (Exception)
{
Response.Write("<h2>Data saknas...</h2><font color=red><b>Efterfrågad data finns inte registrerad i databasen (eller prova vid ett senare tillfälle)</b></font><br><br><input type=button value='Stäng fönster' OnClick='javascript:self.close()'");
}
</code>
Tacksam för tips
//MickeSv: Akut hjälp
Response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment; filename=" & file.Name)
Response.AddHeader("Content-Length", file.Length.ToString())
Response.ContentType = "application/octet-stream"Sv:Akut hjälp
//Micke