Hej, Förklarar hur man bygger upp en community? Tror du missuppfattade mig lite.. Hoppas jag :) Alla de "vanliga" böckerna är ju inte till för att du ska kunna bygga hela sidan/portalen/communityt efter den, utan de är mer som uppslagsverk som visar hur du löser uppgifter, alla programmerar på olika sätt och når olika resultat. Läs en bok om programmering och utgå med egna ideer efter den. den här lärde jag mig rätt mycket av Kolla här:Community
Jag undrar om det är någon vänlig själ här som vet någon bok som tar upp bergreppet community och förklarar från grunden hur man bygger upp ett med C#.NET (VB funkar också).
Jag tror att det skulle vara ett bra sätt att lära sig .NET eftersom "alla" delar som är värt att kunna i början verkar behövas.
Om inte det hittas, fungerar även shoppingsida eller dylikt. Men helst community.
Mvh AndreasSv: Community
Det får du nog leta efter.. men man bygger en community precis som man bygger en webshop.. Man börjar med att designa de tabeller man behöver till sin databas, skissar upp hela funktionsinnehållet på ett papper.. sen börjar man koda de olika delarna av communityn..
det finns lika många svar på din fråga som det finns programmerare, vi har alla vårt egna sätt att bygga en sida
själv utgår jag från designen (ritar alltså den först) och jobbar mig sedan mot målet. Men jag bygger alltid sektion efter sektion (t.ex i ditt fall då: först login och registrering, sedan meddelande systemet, sedan gästbok, sedan dagbok, sedan fotogalleriet etc etc)Sv:Community
Menade mer om det finns en bok som går igenom .NET genom att bygga ett projekt genom hela boken.
Dock spelar inte det nån större roll vad det är för nått projekt, bara man får bygga upp något större genom hela bokens gång.
Har kollat på de flesta böcker nu och börjar förlora hoppet, så det blir en "vanlig" bok :)Sv: Community
Ska du ha en sida med mycket besök behöver du göra saker som andra inte har redan.
Lycka till..Sv:Community
vet inte om den är uppdaterad till .net 2.0 dock
ehandelsportaldemo typ
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnbda/html/bdasampibsport.asp
om man måste vara subscriber eller nåt så du inite ser den sök på "I buy spy" så går den nog att hittaSv: Community
http://forums.asp.net/default.aspx?GroupID=2
Bl.a. Community starter kit