Hej! Hej Niklas, Tänk på att du i iis måste skapa en ny applikation av din undermapp för att du ska kunna lägga en site där.Web.Config fråga
Jag har en site som är skriven i .NET 2.0 och C#. Denna har naturligtvis en Web.Config i rotkatalogen.
Jag har nu lite fler siter som jag vill kunna lägga upp och testa i underkataloger till min site.
Jag tänkte göra så då att jag använder mig av Forms Authentication för att skydda dessa så att bara jag kan se dessa.
Om dessa underkataloger som jag ska lägga dom andra siterna i kommer att innehålla en Web.Config (för just den applikationen) är det då den som jag ska se till att ha inloggningsinformationen i eller är det den som ligger i min sites rotkatalog?Sv: Web.Config fråga
Den Web.config du har i rootkatalogen gäller för alla mappar som finns under, utom de mappar där det finns en annan Web.config. I en Web.config i en undermapp till roten behöver du bara ändra de inställningar som ska skilja för just den mappen.
Ex.
Rootwebconfig
Allow *
Undermapp1-webconfig
Allow Niklas
Deny *
För att detta ska fungera för dina undersiter gäller det att du inte omdefinierar från att använda Forms. Vill du definiera användare direkt i din Web.config fil skulle jag rekomendera att det enda stället du definierar användare är i den Web.config som ligger i rootkatalogen.
Lycka till!Sv: Web.Config fråga