Hej! Du kan komma åt hela Gridviewens borttagna rad i parametern e i eventet Gridview_rowdeleting (inte _deleted). Det borde gå antingen genom e.Values eller GridView1.Rows[e.RowIndex].Cells[i].Text, där i är valfritt kolumnindex i GV´n. Jag skulle nog valt att göra ett objekt i Row_Deleting som skickas iväg då raden då ej är borttagen än. Vill man vara på den säkra sidan kan man göra klart mailobjektet och skicka iväg det i Row_Deleted. Det smidigaste är om du plockar ut värdet på vilken rad det är som är berörd och hämtar informationen så.Komma åt parametrerna från en sqldatasource?
Jag har en sqldatasource och en gridview med edit och delete function, när jag trycker delete i gridviewn vill jag köra mitt DeleteCommand i sqldatasourcen och sen anropa en function som skickar ett mail med all info från den raden jag deleta, alternativt komma åt parametrarna från mitt DeleteCommand.
Hur kan löser man detta i C# ?klistrar in koden som jag har det idag, som inte fungerar:
--------------------------------------
public void row_Deleted(object sender, SqlDataSourceStatusEventArgs e)
{
????????????
}
<asp:SqlDataSource ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:Request %>" ID="SQL" runat="server" OnDeleted="row_Deleted"
SelectCommand="SELECT * FROM req ORDER BY added DESC, name ASC"
UpdateCommand="UPDATE req SET name=@name, type=@type, standing=@standing, note=@note WHERE id=@id"
DeleteCommand="DELETE FROM req WHERE id=@id">
</asp:SqlDataSource>
<asp:GridView AutoGenerateColumns=False DataSourceID="SQL" DataKeyNames="id" ID="RequestGRID" CellSpacing=5 RowStyle-HorizontalAlign=Left
runat="server" GridLines="None" AllowPaging=True PageSize="15" AllowSorting="True" Width=580px >
<Columns>
<asp:BoundField ReadOnly="True" DataField="byuser" HeaderText="Av" HtmlEncode=False
SortExpression="byuser">
<ItemStyle Width="50px" />
<HeaderStyle HorizontalAlign="Left" />
</asp:BoundField>
................ plus en del andra kolumner
</Columns>
</asp:GridView>
------------------------------------Sv: Komma åt parametrerna från en sqldatasource?
Edit: Lösningen förutsätter att alla värden finns i GV´n...Sv: Komma åt parametrerna från en sqldatasource?