Jag har satt upp det så här att jag har en filserver där jag sparar xml, bilder m.m. öst.Komma åt filer från nätverksutdelning, Impersonate?
sen har jag delat ut dom och gjort dem till virtuella kataloger på mina webservrar.
Jag försöker nu via en webserver spara filer på filservern via nätverket men lyckas inte.
Jag antar att det beror på att användarkontot ASPNET som IIS'en använder inte har behörigheter på filservern.
följande felmeddelande får jag:
--
Server Error in '/Admin' Application.
Inloggningsfel: Okänt användarnamn eller felaktigt lösenord.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.IO.IOException: Inloggningsfel: Okänt användarnamn eller felaktigt lösenord.
--
Kan jag på något sätt på filserverns utdelning ge ASPNET kontot på resp. webserver access?
jag har läst något om impersonate, att man kan se till att .net koden ansluter med annat konto, kan man i så fall ställa det för hela applikationen?Sv: Komma åt filer från nätverksutdelning, Impersonate?
har bytt användare som IIS använder till en användare i domänen.
detta gjorde jag i machine.config