Hej! Add tar ett Attachment som argument, inte en sökväg i form av sträng, se: http://www.systemnetmail.com/faq/2.3.aspx Tack för hjälpen! Hej igen! Kolla länken som jag postade i första svaret... Ja det har kollat sidan jag fick av dig. Mitt problem är att jag inte vet i förväg vilken bild som ska bifogas till mailet. Namnet på bilden får jag från textboxen.Attachments
Jag har sparat några bilder på servern och laggt deras "sökväg" i en tabell i min DB.
Jag vill att alla besökare på min hemsida ska kunna välja vilken av bilderna ska mailas till deras email genom att skriva namnet på bilden i en textbox och sedan clicka på knappen "Beställ".
Är det någon som vet hur jag kan bifoga filen (bilden) ??
Jag har försökt med
Dim message as MailMessage
message.Attachments.Add(bild)
där bild är en string (SÖKVÄG) och jag får felmeddelande:
Value of type 'String' cannot be converted to System.Net.Mail.AttachmentSv: Attachments
/JohanSv:Attachments
Vet du hur jag skulle kunna returera sökvägen till message.Attachment om jag inte vet vilken fil användare vill ha utan måste vänta på en beställning??
Hur jag än gör så måste jag använda mig av en String...Sv:Attachments
Jag försöker returnera sökvägen (som jag har i en DBtabell) till min "message.Attachments.Add(XXXX)"
men jag vet inte hur man gör... Den klagar på String-argumentet.
Vet du vart jag kan hitta info om det?
Jag jobbar i VS2005 och använder mig av en "SqlDataSource".Sv: Attachments
message.Attachments.Add(New Attachment(bild))
/JohanSv:Attachments
Jag har ingen "c:\mina bilder\......"
sökvägen jag använder finns i tabellen bilder i min databas och är en "varchar"
jag vet inte hur jag ska lägga in sökväg till bilden från min databas in i
message.Attachments.Add(New Attachment(VAD SKRIVA HÄR??))
--------------------------------------------------------------
Ps. jag förstår att det är svårt å sätta sig in det här men hoppas att det finns nån där ute som redan har gjort nåt liknande som jag skulle kunna kolla på och se hur man gör....