Hej! Överväg att använda AJAX till det; titta på atlas.asp.net så ser du hur du kan lösa det. Iframe avråder jag ifrån. Jag försöker förgäves sätta mig in i atlas och asp.net - jag laddar ner starter kits, men de går inte att kompilera, jag installerar starter kits (typ ASP.NET reports) men i slutet av installationen ger den ett felmeddelande (något om NT) och backar hela installationen... suck vad trött man blir på det... du måste välja Atlas när du skapar ett nytt project.Om det är en gammal måste du lägga till lite saker i web.config och Microsoft.Web.Atlas som är en dll som skall ligga i Bin.mappen. Hej igen! 1) Asp.net är inte skrivet för frames, istället för att bara jobba på måste du utveckla speciallösningar för att hantera framesAJAK update panel - anrop utifrån?
Jag undrar om jag kan fylla en update-panel med innehåll genom ett anrop utifrån den -
- jag har ett formulär
- när användaren stegar till nästa del av formuläret vill jag visa en lista vid sidan av formuläret (med möjliga val, även om användaren kan välja något annat helt fritt), listan innehåller olika saker beroende på vad användaren matade in i föregående formulärfält
Är det möjligt, eller skall man göra en gammal vanlig IFRAME?Sv: AJAK update panel - anrop utifrån?
Sv:AJAK update panel - anrop utifrån?
Det borde nästan ha med mig att göra, för det var likadant när jag i min ungdom skulle sätta mig in i Visual C++, köpte en bok med exempelkoder osv. men det gick aldrig att ens kompilera de projekt jag öppnade rakt från medföjande CDskiva... antagligen skulle man installera komponenter/inkludera filer i programmet på något sätt och de tog för givet att man fattade det... är det samma sak här tro? Jag har installerat Atlas, och atlas control toolbox, och lagt in dem på min toolbar, men behöver man på något sätt registrera komponenterna i visual web developer för att kunna använda dem eller vad är felet??Sv: AJAK update panel - anrop utifrån?
Sv:AJAK update panel - anrop utifrån?
Jag undrar - finns det en specifik anledning att man bör undvika frames - kanske något jag missat på ämnet? Är det en säkerhetsrisk? flyter sidan bättre utan? För det går väl lika bra att använda aspx sidor i ett frameset som utan frames?Sv: AJAK update panel - anrop utifrån?
2) Frames är jobbigt att navigera i
3) Designmässigt är frames jobbigt
4) Mer att hålla reda på
5) Fyller ingen vettig funktion i 99,9% av fallen då frames används
6) Frames är en begränsning i funktionallitet