Vad är max längden på en string? Du får ha mer än 4037 tecken i en sträng. Felet ligger någon annanstans än maxlängden på String, tex i db eller tildelning av strängen. Tex så kan en post i SQL server innehålla 8000 tecken innan den klipper något fält godtyckligt (man kommer förbi det med Text, image fält). sår här det min sql sträng ut. allt efter tb3.text försvinner.Någon som har någon ide varför? Testa nu även en string vilket gör samma sak ahn klipper vid tb.Text.Vad f..n är fel? SQL Server tror jag hitta felet.Det har inte med SQL att göra för det är text-strängen som klipper. sickar inte in det till SQL. Vad har du för databas? Har inget med databasen att göra.Skickar inte in den till databasen!!!!Max längd på en string i C#?
Försöker att updatera en stor text(mer än 4037 tecken) i databasen.
Kör jag en debug presic innan allt skall in i databasen ser jag att han klipper av min SQL efter 4037 tecken vilket gör att jag får fel i min sql-sats till databasen.
Så jag fundra på om man inte får ha mer är än 4037 tecken i en string eller om det är något annat fel.Sv: Max längd på en string i C#?
Sv:Max längd på en string i C#?
<code>
"UPDATE Sida SET URubrik = '" + tb.Text + "', Sida.[Text]= '" + tb3.Text+ "' WHERE Sida.[HRubrik]= '" + e.CommandArgument + "'";
</code>Sv: Max längd på en string i C#?
<code>
string upp = tb3.Text + "' WHERE Sida.[HRubrik]= '" + e.CommandArgument + "'";
</code>Sv: Max längd på en string i C#?
nchar/nvarchar : maximal längd 4000 tecken
varchar/char : 8000 tecken
/mickeSv:Max längd på en string i C#?
Men det var jag som hadde skickat med fel e.commandargument.hadde skickar med hela textem på 4000 tecken.
Så det skapa något skumt i hela strängen. Det konstiga är ju att han redna klipper efter tb3.text och inte vid e.commandargument.
Jag körde en try cach men inget exception genereras.
Är det en bug eller?Sv: Max längd på en string i C#?
Kan du posta lite kod så man kan prova återskapa felet?Sv:Max längd på en string i C#?
Det som du kan göra är att skicka in en 4000 tecken lång sträng som CommandArgument i en datalist.
min stäng blir
update set bla bla (4000 tecken) where bla bla = " +e.commandArgument (4000 tecken)
han kommer att klippa före where.Detta har med e.CommandArgumet att göra.För kommenterar jag bort det funkar det fint.