Hej!Små fel
Jag har sött på följande mindre fel:
1. Jag använder följande:
common_test1Class tmpTest1;
tmpTest = (common_textClass)LoadControl("~/common/uc/test1.ascx");
controls.add(tmpTest1 );
tmpTest1.path = "C:\";
Här skapar vi alltså ett objekt av UserControlen test.ascx och sen lägger vi denna på siten, därefter sätter vi en property på detta objekt.
Problemet nu är att jag får ett casting fel hela tiden när jaganvänder LoadControl? Om jag väljer rebuild all så fungerar det första körningen dock inte kommande körningar? Jag har hafft detta problem tidigare men kommer inte ihåg vad man ska göra för att undkomma detta?
2. Jag har skapat en usercontrol som heter test2.ascx, denna klass/usercontrol blir automatiskt prublik.
Men när jag gör en liknande procedur som ovan så markeras inte common_test1Class som ljus blå alltså som en klass. Detta medför att intelisense fungerar inte häller?
Väljer jag run så får jag fel om att denna klass inte existerar? men om jag åter igen väljer "ReBuild all" och sen kör så fungerar det, dock så markeras inte klassen ljusblå och intelisens fungerar inte häller. Trotts detta så fungerar de tilldeningar jag gör på objektet ex:
tmpTest2.path = "C:\";
Slutligen så har jag provat följande för att ungå problemet i 1:
Ändra build settings till "Use fixed naming and single page assemblies" = true i MSBuild options under project property page. Detta hjälper dock inte?