Jag sitter och försöker skapa grunden till en större webbapplikation att träna lite på men stöter på problem på ruta ett. Jag har en del böcker i ämnet och kollat en hel del exempel på nätet på hur man på bästa sätt bygger upp en webapplikation från början. Skapa solution i en mapp och sedan skapa i explorer en mapp där i som man döper till namnet på själva webdelen och webbdelar ut den. Sedan så lägger jag till en webbapplikation och anger http://localhost/webapp som location. Sedan så skapar jag ett class-library som ska agera lite som grund till hela webbapplikationen.Få namespace hierarki att funka
Nu kommer det problemet som jag inte reder ut. Det hela har med namespacen att göra. De exempel jag tittat på så ställer man in i egenskaperna för class libraryt assemblyname och root namespace till samma tex PetShop.BLL. Tittar man sedan i class view så ligger de olika projekten där och expanderar man dem så ser man att de har namespacen PetShop.BLL och under där ligger de olika klasserna.
Gör jag nu detta i min applikation så får jag en class view som ser ut så här:
- Core (class library)
- MySolution (solutionnamnet)
- Core
+ My
- MySolution
- Core
- Class1
Varför denna redundans? Hittar inget bra ställe med information om hur man ska göra alla inställningar för detta. Hjälp.
Edit: Har upptäckt att om jag inte fyller i något Root namespace så blir klasstrukturen rätt dvs
- Core
- MySolution
- Core
- Class1
Vad beror detta på eftersom jag i de flesta exempel sett att denna informationen oxå är ifylld?