Jag har följande problem: Jag löste det!Valideringskontroller funkar inte i distribuerat läge.
Jag har knåpat ihop en ganska fin applikation och har använt mig flitigt av valideringskontroller och de funkar som de ska lokalt på min burk men då jag distribuerar dem till servern så funkar de inte alls, d v s det som händer är att värdet godkänns i alla fall och det gäller till och med Required field.
I ett desperat försök har jag också lagt en mindre validering på serverside som går igenom alla kontrollerna och validerar. Tyvärr flaggar de också ok när värdet inte är det.
Page.Validate();
return Page.IsValid;
Det funkar också lokalt men inte på servern.
Då har jag försökt att se om valideringskoden i asp.net ligger på fel ställe men tyvärr ser koden lika ut på båda platserna:
<script language="javascript" type="text/javascript" src="/aspnet_client/system_web/1_1_4322/WebUIValidation.js"></script>
Dessutom ligger filerna på exakt samma path på både server och lokalt.
Jag har testat att köra den distriburerade siten som tillförlitlig plats, m m.
Kanske det hjälper att den enda egetliga skillnaden är att lokalt kör winxp med iss 5.1 och servern win2003 med iss 6.
Jag har full åtkomst till servern genom RDP.
Är det någon som har något uppslag?
//Mikael SandSv: Valideringskontroller funkar inte i distribuerat läge.
Skillnaden låg i hur produktionsservern var konfigurerad. Min applikation låg i en annan site (alltså inte standardwebbplatsen) och därför kunde den inte nå filerna.
Jag flyttade helt enkelt hela katalogen aspnet_client/system_web/1_1_4322/ till applikationens rot.
//Mikael