Tjena, detta är min första post. Hoppas det är rätt tråd det finns en property på radiobutton/list/en som heter autopostback som är default off Tackar.. Jag ska testa lite.. jag återkommer nog med fler frågor ;) Nu har jag fått så att när man cklickar på en checkbox så autopostas den.. hm har aldrig använt datagrids Hur får jag ut värdet på en radiobutton som redan ligger i en datagrid?
Jag har sökt på datagrid och SelectedIndexChanged och tror att jag är på rätt väg..
men nu får jag bara inte eventet att trigga när jag klickar på en radiobutton.
Borde inte eventet hända såfort jag klickar på en radiobutton?
För då kan jag få ut den aktuella radens id + att kolla vilken radiobutton som är checked.
Varje rad har två radiobuttons som ingår i samma gruppSv: Hur får jag ut värdet på en radiobutton som redan ligger i en datagrid?
om du inte använder det måste du använda någon annan metod för att göra en post till servernSv:Hur får jag ut värdet på en radiobutton som redan ligger i en datagrid?
Sv: Hur får jag ut värdet på en radiobutton som redan ligger i en datagrid?
Problemet nu är hur jag får ut den aktuella raden. kan man trigga selectedIndexchanged på datagridden på bått sätt? eller hur får jag ut raden?
En annan fråga. hur får jag alla mina radiobuttons i samma grupp inom en datagridSv:Hur får jag ut värdet på en radiobutton som redan ligger i en datagrid?
men skulle tro att det inte går att få in alla radiobuttons i samma grupp då jag antar att en datagrid funkar som en repeater dvs varje rad binds för sig
vad du gör är att du fångar eventet från datagriden
Private Sub DataGrid1_ItemCommand(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs) Handles DataGrid1.ItemCommand
skulle tro att du får leta reda på checkboxen genom att köra findcontrol("mincheckbox") på sourcen
och att du i source oxå har tillgång till vilken rad det är
//
men som sagt har aldrig använt datagrid så jag vet inte hur du gör det där enklast
//