Hej! Som du ser så är tabeller oförutsägbara, så jag rekommenderar att inte använda dem för layout. Ok tack för svaren löste det genom att sätta tabbellen till 1000 o första kolumnen till 20%. Kanske inte det bästa men men. Design och asp.net har ingenting gemensamt. Det är html och css du ska lära dig, det är med de två du skapar design på webben. Vet att man designar med HTML o CSS har nämligen gort PHP sidor förut =)Fast bredd
Har börgart lära mig lite om ASP.NET 2.0 o jag håller på o skapar en masterpage.
Jag har laggt in en tabbel som är 900px bred. Första kollumnen vill jag ska vara 200px bred men enligt Visual Web Developer så är hela tabellen 200px bred men när jag test kör så är tabbelen över hela skärmen. Så vad är fel ???
Iaf jag satte första kolumnen till "50px" som enligt mig är närmare 200px men när jag skriver in t.ex "Menu" så ökar bredden. Kan man fästa bredden på nått sätt.
PS!
Använder Microsoft Visual Web Developer 2005 Express EditionSv: Fast bredd
En tabell anpassar sig automatiskt efter dess innehåll. Ifall du vill få bort detta så måste du sätta en specifik storlek på varenda rad och kolumn.
Ifall du anger storleken i html så ska du inte använda en css-enhet. Det är alltså height="50", inte height="50px".
Egenskapen "height" finns inte på en tabell. Vissa webbläsare (IE) stöder detta, men det är inte korrekt. Ifall du vill sätta höjden på en tabell så får du använda css.Sv:Fast bredd
Nån som har en länk till en bra nybörgar guid till asp.net 2.0 helst svensk
O jag har tänkt att köpa denna bok...
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9163608871&s=1
...nån som vet om den är bra.Sv: Fast bredd
Sv:Fast bredd
Men vill gå över till ASP.NET o behöver då nånting att lära mig med.
Trodde även att man bara kunde sätta en kolumn till 200px men tydligen behövde jag gå in i koden o ändra. Så nu har jag lärt mig det.