Jag har tidigare lyckas med att få över värde till en iFrame, men nu verkar det som allting skall dj-s. Kolla så din Iframe värkligen heter mitten Se här: klicka på visa källa, sök på "mitten". Detta var märkvärdigt: Visst är det väl så att FindControl bara letar i den containern? Oskar, om jag kunde, så skulle jag skicka all världens blommor till dig du.Få med värdet till en iFrame.
<code>
string sText = sSoeg.Text;
string sTables = tables.SelectedValue;
HtmlGenericControl ctl = (HtmlGenericControl)Page.FindControl("mitten");
ctl.Attributes["Src"] = String.Format("result.aspx?sText={0}&opt={1}",
System.Web.HttpUtility.UrlEncode(sText),
System.Web.HttpUtility.UrlEncode(sTables));
</code>
Jag får detta fel:
<info>
Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt.
</info>
Jag vet bara inte hur jag skall hantera detta...Sv: Få med värdet till en iFrame.
För det är där felet ligger att han inte hittar kontrollen mittenSv:Få med värdet till en iFrame.
<code>
<iframe src="result.aspx" id="mitten" name="mitten" runat="server" marginwidth="0"
marginheight="0" width="700px" height="400px" frameborder="0" ></iframe>
</code>
Jag måste ha med både id och namne.Sv: Få med värdet till en iFrame.
Hittar du din kontroll. Heter den mitten då den renderats ut på sidan?
Om kontrollen ligger in en userkontroll får den ett prefix i form av userkontrollens namn.Sv:Få med värdet till en iFrame.
<code>
<iframe id="ctl00_ContentPlaceHolder1_mitten" src="result.aspx" name="framen" marginwidth="0"
marginheight="0" width="700px" height="400px" frameborder="0"></iframe>
</code>
Den har ju ändrat id:t
Jag kanske borde ha sagt, men jag bygger mina sider på en master.page, men för den skull så borde
väll inte detta fenomen uppträda. (jag försökte med att ändra id:t till "ctl00_ContentPlaceHolder1_mitten" men det förändrade ingenting.
Skall man inte kunna göra så här?Sv: Få med värdet till en iFrame.
Kan du inte bara använda this.mitten istället för att söka efter den?Sv:Få med värdet till en iFrame.
Du är guld värd. TACK.