Hej på er! Server.GetLastError.InnerException.ToString borde ju skriva ut allt som finns tillgängligt för detta exception. Vad för du ut nu och vad är det du saknar? I stacktracen får jag ju iofs ut ganska mycket information har jag upptäckt nu i efterhand. Jag hade väl en liten svag förhoppning att man skulle kunna få ut ungefär samma info som jag får på localhost, alltså vilken fil och på vilken rad som felet uppstår men jag antar att det är att hoppas på för mycket :) Radnummer får du bara omapplikationen är kompilerad i debug (anges i web.config), men det bör den inte vara i drift. Varför bör jag inte köra i debug? Skulle vara grymt skönt att få veta EXAKT var felet är tills jag fixat det. Kod som är kompilerad i debug-läge är långsammare. Jag har provat att köra med debug=true men jag får fortfarande inte fram några radnummer från källkoden. Är det nåt som saknas i web.config? (Tar bara den intressanta delen) Här är från ett projekt där jag iofs kör .NET 2.0, men jag tror att det skall fungera på 1.1 också. Tack för koden! Får ju ut en massa info där :) Finns det något sätt att få ut vad de olika objekten innehåller? Vad jag vet så går det inte. Däremot kan du ju "spy ut" loggmeddelanden i början av varje metod som berättar parametrar och på så vis få dom.Använda Application_Error i Global.asax
Jag har lite problem med en sajt och behöver komma åt var felet är. Jag har i application_error gjort följande:
<code>
Dim ex As Exception = Server.GetLastError
Dim errormail = CreateObject("CDO.Message")
Dim html As String
html = ""
html = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC""-//IETF//DTD HTML//EN"">"
html = html & "<html>"
html = html & "<head>"
html = html & "<meta http-equiv=""Content-Type"""
html = html & "content=""text/html; charset=iso-8859-1"">"
html = html & "<meta name=""GENERATOR"""
html = html & " content=""Microsoft Visual Studio 6.0"">"
html = html & "<title>"
html = html & "</title>"
html = html & "</head>"
html = html & "<body bgcolor=""FFFFFF"">"
html = html & "<p><font size =""2"" face=""Tahoma"">"
html = html & ex.InnerException.Message & "<br>"
html = html & ex.InnerException.StackTrace
html = html & "</p>"
html = html & "</body>"
html = html & "</html>"
</code>
Jag skickar alltså ett mail till mig när något fel sker.
Problemet är att jag vill ha mer detaljerad information om vad det är för fel och var det sker. Är det nån som kan ge ett tips på hur jag använder Exception-objektet på bästa sätt för att få ut mer info om felet?Sv: Använda Application_Error i Global.asax
Sv:Använda Application_Error i Global.asax
Sv: Använda Application_Error i Global.asax
Apropå InnerException; se bara tilll att även skriva ut InnerExceptions InnerException :-). Jag har gjort en loop som skriver ut Message och StackTrace för Server.GetLastError och sedan gör samma sak för Server.GetLastError.InnerException och sedan Server.GetLastError.InnerException.InneException osv tills InnerException är null. På så sätt så får vi ut så mycket info som möjligt.
/AndreasSv:Använda Application_Error i Global.asax
Sv: Använda Application_Error i Global.asax
Som en temporär lösning för att få ut mer information så kan det ju dock vara acceptabelt.Sv:Använda Application_Error i Global.asax
<code>
<system.web>
<!-- DYNAMIC DEBUG COMPILATION
Set compilation debug="true" to insert debugging symbols (.pdb information)
into the compiled page. Because this creates a larger file that executes
more slowly, you should set this value to true only when debugging and to
false at all other times. For more information, refer to the documentation about
debugging ASP.NET files.
-->
<compilation defaultLanguage="vb" debug="true" />
<!-- CUSTOM ERROR MESSAGES
Set customErrors mode="On" or "RemoteOnly" to enable custom error messages, "Off" to disable.
Add <error> tags for each of the errors you want to handle.
-->
<customErrors mode="Off" />
<!-- AUTHENTICATION
This section sets the authentication policies of the application. Possible modes are "Windows",
"Forms", "Passport" and "None"
-->
<authentication mode="Windows" />
</code>
Du pratade om en loop som hämtar ujt all info från exception, kan jag få fram den info om jag loopar på det sättet som du gör? Kan du ge ett exempel på en sådan loop?Sv: Använda Application_Error i Global.asax
protected static string GetExceptionReport(Exception theError)
{
// Generate message by recursing innerexceptions.
StringBuilder sb = new StringBuilder();
sb.AppendFormat("An unhandled exception has occured ({0}) :\n\n", DateTime.Now);
Exception currentException = theError;
while (currentException != null)
{
// Log current exception.
sb.AppendFormat("Exception:\n\n{0}\n\n{1}",
currentException.Message,
currentException.StackTrace);
// Move on to inner exception.
currentException = currentException.InnerException;
}
return sb.ToString();
}
/Andreas
Sv:Använda Application_Error i Global.asax
Mne det verkar som att något radnummer kan man nog inte få ut..Sv: Använda Application_Error i Global.asax
ex:
at webbplatsen.WebForm1.detaljer(Object profil, Object kategori, Object lag, Object tab)
Detta säger ju i vilken funktion som felet uppstår i men om jag vill veta vad inparametrarna har för värde vid det tillfället?Sv:Använda Application_Error i Global.asax