Hej! Det låter ju som om du har två eller fler form-taggar. Använder du master page och content page så ska du inte ha nån form-tagg i content page. Tack för dit svar. Men desvärre får jag bara nya felmeddelanden. Jag tog bort form taggen och då får jag: Hmmm Jag kan inte så mycket om VB men har för mig att Event Validation kollar vad man skickar in. har man denna satt till trua så trar jag inte man kan skicka in visa data så sm < >. Jag är osäker, detta är för att man inte ska kunna skicka in script skulle jag tro som kan skada servern. Testa en gång att sätta Page EnableEventValidation = false. Nej! hjälper inte :( eller så gör jag fel! men hur har du gjort din content page? Har du inte valt att lägga till en ny sida och att du ska välja master page? har du gjort så så får du ju ut all kod du ska i din content. Sen är det ju bara att lägga til linnehållet på sidan. Jo, så har jag ju gjort...Men den verkar inte gilla att man lägger vissa funktioner i content place holdern? Tack för att du inte ger dig....:)SqlDataSource1.Insert() i en content placeholder
jag försöker sätta in värden med hjälp av SqlDataSource1.Insert() och det fungerar bra om jag inte har en Masterpage och placeholder kopplad till sidan.
Jag får detta meddelande: A page can have only one server-side Form tag.
Vad behöver jag göra?
Hoppas någon förstår hur jag menar...........Sv: SqlDataSource1.Insert() i en content placeholder
Sv:SqlDataSource1.Insert() i en content placeholder
Invalid postback or callback argument. Event validation is enabled using <pages enableEventValidation="true"/> in configuration or <%@ Page EnableEventValidation="true" %> in a page. For security purposes, this feature verifies that arguments to postback or callback events originate from the server control that originally rendered them. If the data is valid and expected, use the ClientScriptManager.RegisterForEventValidation method in order to register the postback or callback data for validation.
koden:
<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="NewRequest.aspx.vb" Inherits="NewRequest" title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
<script id="Script1" runat="server" enableviewstate="true">
Private Sub InsertShipper(ByVal Source As Object, ByVal e As EventArgs)
SqlDataSource1.Insert()
Response.Redirect("default.aspx")
End Sub ' InsertShipper
</script>
<HTML>
<BODY>
----------Jag tog bort denna rad !--------- <FORM id="FORM1" runat="server"> ---------------------
<!-- Security Note: The SqlDataSource uses a FormParameter,
Security Note: which does not perform validation of input from the client.
Security Note: To validate the value of the FormParameter, handle the Inserting event. -->
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:byggConnectionString %>"
InsertCommand="INSERT INTO [Jobs] (regdate, phone, mobile, email, maxprice, now, after, maxdate,[ID], [Name]) VALUES (@regdate, @phone, @mobile, @email, @maxprice, @now, @after, @maxdate, @id, @name)"
ProviderName="<%$ ConnectionStrings:byggConnectionString.ProviderName %>" SelectCommand="SELECT ID,Name FROM [Jobs]">
<InsertParameters>Sv: SqlDataSource1.Insert() i en content placeholder
Ska det vara så svårt att få använda form tag ?Sv: SqlDataSource1.Insert() i en content placeholder
Här kommer hela koden från en sida som bråkar, jag har tagit bort masterpage och content placeholder.
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="showrequest.aspx.vb" Inherits="Default2" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head>
<title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
<form id="form1" runat="server">
<div>
<asp:HyperLink ID="HyperLink1" runat="server" NavigateUrl="~/Default.aspx">Start</asp:HyperLink><br />
<asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource1" runat="server" DataFile="~/App_Data/bygg.mdb"
SelectCommand="SELECT [Namn], [ID] FROM [Category]"></asp:AccessDataSource>
<br />
<asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="Välj kategori:"></asp:Label><br />
<asp:DropDownList ID="DropDownList1" runat="server" AutoPostBack="True" DataSourceID="AccessDataSource1"
DataTextField="Namn" DataValueField="ID">
</asp:DropDownList>
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowPaging="True" AutoGenerateColumns="False"
DataKeyNames="ID" DataSourceID="AccessDataSource2">
<Columns>
<asp:CommandField ShowSelectButton="True" />
<asp:BoundField DataField="Name" HeaderText="Name" SortExpression="Name" />
<asp:BoundField DataField="MaxPrice" HeaderText="MaxPrice" SortExpression="MaxPrice" />
<asp:BoundField DataField="RegDate" HeaderText="RegDate" SortExpression="RegDate" />
<asp:BoundField DataField="ID" HeaderText="ID" InsertVisible="False" ReadOnly="True"
SortExpression="ID" />
<asp:BoundField DataField="CatID" HeaderText="CatID" SortExpression="CatID" />
</Columns>
</asp:GridView>
<asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource3" runat="server" DataFile="~/App_Data/bygg.mdb"
SelectCommand="SELECT * FROM [Jobs] WHERE ([ID] = ?)">
<SelectParameters>
<asp:ControlParameter ControlID="GridView1" Name="ID" PropertyName="SelectedValue"
Type="Int32" />
</SelectParameters>
</asp:AccessDataSource>
<asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource2" runat="server" DataFile="~/App_Data/bygg.mdb"
SelectCommand="SELECT [Name], [MaxPrice], [RegDate], [ID], [CatID] FROM [Jobs] WHERE ([CatID] = ?)">
<SelectParameters>
<asp:ControlParameter ControlID="DropDownList1" Name="CatID" PropertyName="SelectedValue"
Type="Int32" />
</SelectParameters>
</asp:AccessDataSource>
<br />
<asp:Label ID="Label2" runat="server" Text="Klicka på Select för att se detaljerat"></asp:Label>
</div>
<asp:DetailsView ID="DetailsView1" runat="server" AutoGenerateRows="False" DataKeyNames="ID"
DataSourceID="AccessDataSource3" Height="50px" Width="125px">
<Fields>
<asp:BoundField DataField="ID" HeaderText="ID" InsertVisible="False" ReadOnly="True"
SortExpression="ID" />
<asp:BoundField DataField="RegDate" HeaderText="RegDate" SortExpression="RegDate" />
<asp:BoundField DataField="MaxPrice" HeaderText="MaxPrice" SortExpression="MaxPrice" />
<asp:BoundField DataField="MaxDate" HeaderText="MaxDate" SortExpression="MaxDate" />
<asp:BoundField DataField="Name" HeaderText="Name" SortExpression="Name" />
<asp:BoundField DataField="Email" HeaderText="Email" SortExpression="Email" />
<asp:BoundField DataField="Phone" HeaderText="Phone" SortExpression="Phone" />
<asp:BoundField DataField="Mobile" HeaderText="Mobile" SortExpression="Mobile" />
<asp:BoundField DataField="CatID" HeaderText="CatID" SortExpression="CatID" />
<asp:BoundField DataField="Now" HeaderText="Now" SortExpression="Now" />
<asp:BoundField DataField="After" HeaderText="After" SortExpression="After" />
</Fields>
</asp:DetailsView>
</form>
</body>
</html>