Hej, Som gratisverktyg är Visual Web Developer den jag föredrar. Sharp Develop har iofs kommit långt men det hänger inte riktigt med. Försök låna en VisualStudio 2005 av någon. Nu känner jag visserligen inte till hur gratisverktygen ser ut nu för tiden, men det är otroligt mycket bättre att lära sig det utvecklingsverktyg som man använder på "marknaden". Visual Express programmen följer Studion mycket bra, Tack för tipsen! Det är inte någon som har tips på någon bra tutorial eller bok om ASP.NET/Visual Web Developer? De jag har hittat verkar mest fokuserade på att man ska använda verktygets WYSIWYG-editor och jag är lite allergisk mot det... det är nog så att man ska använda det lite mer.ASP.NET Utvecklingsverktyg
Är en utbildad och arbetslös programmerare i C, C++, Java, SQL och webb (främst asp) som tänkte försöka lära mig webbutveckling i ASP.NET och någon annan databas än Access... Har kollat på lite olika verktyg, bl a Visual Web Developer, Web Matrix och Sharp Develop, men skulle vilja ha lite tips. Vilka verktyg rekommenderar ni för webbutveckling och datalagring/-hantering?
//CicciSv: ASP.NET Utvecklingsverktyg
Vad gäller datalagring så har MS släppt en expressversion av sin SQL Server 2005 som du fritt får installera (tror tom den följer med Visual Web Developer). SQL Express är en enklare nerbantad version där det mesta funkar på samma sätt men det finns begränsningar vad gäller resurser, databasen storlek, integration med andra databasservrar osv. Sv: ASP.NET Utvecklingsverktyg
Sv:ASP.NET Utvecklingsverktyg
Jag rekommenderar dessa skarpt och SQL Express följer som ovan sagt med dessa program, (Precis som asp.net 2 om di inte har det installerat), prova att ladda ner dessa innan du köper en egen studio.Sv:ASP.NET Utvecklingsverktyg
Sv: ASP.NET Utvecklingsverktyg
det förenklar massor när man kommer in i det,
Och du ska inte jämnföra det med Dreamweaver och så.