Jag vill kunna lägga till samma kontroll flera gånger dynamiskt i min webbsida. Som exempel vill jag ha en sida med en kontroll (user controll eller typ textbox, spelar ingen roll). När man klickar på en knapp ska ytterligare en likadan kontroll läggas till o.s.v. Deras ViewState måste behållas. Håll reda på vilka kontroller du har, så att du kan skapa upp dem i Page_Load. Då kommer de att själva hålla reda på sin ViewState. Ska jag typ spara deras id:n i en array i en session och sen skapa dem när sidan laddas om och ge dem sitt id? Har du något annat förslag? Tack för tipset. Ja, om det är det enda sättet att hålla reda på dem. Räcker det inte med att hålla reda på hur många det är?Dynamiskt lägga till kontroller
Jag har inga problem att ladda den nya kontrollen, det som är problemet är att lägga till de gamla först. Eftersom min PlaceHolder inte finns i OnInit() kan jag inte loopa dess innehåll och lägga till.
Det går att spara mina kontroller i en sessionsvariabel men det känns som en krånglig lösning, plus att jag då måste fylla den precis innan sidan postas om. Finns det en sådan event?
Tacksam för all hjälp!
/JohanSv: Dynamiskt lägga till kontroller
Du kan inte spara kontrollerna i en sessionsvariabel, de fungerar inte korrekt ifall du försöker återanvända dem på en ny sida. Det blev jag varse när jag försökte cache:a lite kontroller för ett tag sedan, och då var det ändå bara simpla div-taggar och länkar...Sv:Dynamiskt lägga till kontroller
/JohanSv: Dynamiskt lägga till kontroller