Hej! Men hur ? Kan någon ge ett kod exempel... JAg avråder från att använda en a href. aj aj jäkla google :)radera post från access med
hur gör jag om jag vill skicka ut en delete länk till en som har lagt ett inlägg i min databas?
När personen fyller i ett formulär så registreras det i en access och ett mail ska gå ut med en radera länk! Kan man skicka med ID etc i länken och i ASP sidan plocka upp det för att seadn deleta just den posten?Sv:radera post från access med
Mvh Nikos Sv: radera post från access med
Om du använder en url. T.ex:
Delete
Semantiken för HTML säger att en <a href> tag inte skall förändra innehållet på sidan. Detta har du formulär för att göra detta.
Vad händer när google indexerar sidan? den kommer försöka att besöka alla sidor. Därmed ta bort poster.
Om du däremot inte utför borttagningen på sidan. Utan du genom urlen visar en sida där borttagningen fösrst bekräftas genom att användaren måste godkänna detta genom att utföra borttagningen med att posta ett formulär. Ger inte dig google ett problem.
I vilket fall som helst bör en kontroll göras att användaren som utför borttagningen har rättigheter att göra detta.
Sv:radera post från access med
Mycket måste man tänka på....