Tjena! ta en titt på MasterPage.Mycket använbart.Masterpage är som en mall hur alla sidor skall se ut.Det är som en det som man brukar göra runt en Frame.Sedan läggar man in Contens i Masterbapge,En conten blir det som du i vanliga fall skulle haft i din Frame. Glömmde vist säga att jag använder master page.Designa
Har nu över gått från c++ till asp.net (igen)
Har även beställt en bok om asp.net och medans jag väntar på den så tänkte jag lära mig att designa lite. Använder Visual Studio 2005 och undrar hur gör ni när ni ska göra designen på eran hemsida ???
Innan jag börga med asp och använde Studio så skrev jag all kod själv och då använde jag tabbeler men har märkt att Studio inte direkt gillar när jag designer med tabbeler. Jag har även använt layer men eftersom det inte är lätt att göra så att alla är lika stora så blir det problem. Har även använt paneler varför jag inte gillar dem kommer jag inte ihåg. Får nog ta o kolla upp det.
Men har ni några tips ni kan ge för att jag ska lyckas med en enkel men ändå snygg design ???Sv: Designa
Sv:Designa
Men har inte hittat problemet med paneler så kan nog använda det.