Jag håller på att försöka bygga ett forum med Atlas. Jag får inte detta att fungera riktigt. Jag har en grid där jag plockar ut alla trådar på vanligt sätt med SqlDataSource. När man sen klickar på en länk i den griden ska en div-tagg visas med en ny grid i där alla poster i den valda tråden visas. När man sen klickar på en länk i den nya griden ska jag använda en CollapsiblePanelExtender tillsamans med en ny grid, så man får det där glidandet.Problem med Atlas
Att plocka ut alla trådar är ju inget problem. När jag sedan klickar för att se alla poster så går det bara en gång, därefter uppdateras inte den griden. Det andra har jag inte börjat med eftersom jag inte har fått detta att funka. Sidan går att se här http://81.233.110.17/forum/forum/default.aspx Nån som har nåt förslag?
forum/default.aspx
<code>
<atlas:UpdatePanel ID="UpdatePanel1" runat="server">
<ContentTemplate>
<div class="border">
<asp:GridView ID="grid1" runat="server" DataSourceID="sdsAllCat" AutoGenerateColumns="false" GridLines="None" ShowHeader="false"
Width="100%" OnRowCommand="grid1_RowCommand">
<Columns>
<asp:TemplateField>
<ItemTemplate>
<table>
<tr class="regText">
<td style="width:230px">
Kategori: <asp:LinkButton ID="lb" CommandName="cat" CommandArgument='<%#Eval("catID") %>' runat="server" Text='<%#Eval("catName")%>' />
</td>
<td style="width:300px" colspan="2">
Startad: <%--<%#Eval("date") %>--%>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3" class="regText">
Antal poster: <%#Eval("quant") %>, antal inlägg: <%--<%#Eval("answ") %>--%>, senaste inlägg: <%--<%#Eval("latest") %>--%><br /><br />
</td>
</tr>
</table>
</ItemTemplate>
<AlternatingItemTemplate>
<table>
<tr class="regText" style="background-color:#D7DFFD;">
<td style="width:230px">
Kategori: <asp:LinkButton ID="LinkButton1" CommandName="cat" CommandArgument='<%#Eval("catID") %>' runat="server" Text='<%#Eval("catName")%>' />
</td>
<td style="width:300px" colspan="2">
Startad: <%--<%#Eval("date") %>--%>
</td>
</tr>
<tr style="background-color:#D7DFFD;">
<td colspan="3" class="regText">
Antal poster: <%#Eval("quant") %>, antal inlägg: <%--<%#Eval("answ") %>--%>, senaste inlägg: <%--<%#Eval("latest") %>--%><br /><br />
</td>
</tr>
</table>
</AlternatingItemTemplate>
</asp:TemplateField>
</Columns>
</asp:GridView>
</div>
</ContentTemplate>
</atlas:UpdatePanel>
<atlas:UpdatePanel ID="UpdatePanel2" runat="server">
<ContentTemplate>
<asp:Label ID="lblShowCat" runat="server" Width="100%">
<asp:GridView ID="grid2" runat="server" DataSourceID="sdsOneCat" AutoGenerateColumns="false">
<Columns>
<asp:TemplateField>
<ItemTemplate>
<%#Eval("headline") %>
<%= myCat %>
</ItemTemplate>
</asp:TemplateField>
</Columns>
</asp:GridView>
</asp:Label>
<asp:Label ID="Label1" runat="server" Width="100%" />
</ContentTemplate>
</atlas:UpdatePanel>
<p></p>
</td>
</tr>
</table>
<asp:SqlDataSource ID="sdsAllCat" runat="server" SelectCommandType="StoredProcedure" SelectCommand="getAllCat"
ProviderName="System.Data.SqlClient" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:myConnString %>" />
<asp:SqlDataSource ID="sdsOneCat" runat="server" SelectCommandType="StoredProcedure" SelectCommand="getOneCat"
ProviderName="System.Data.SqlClient" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:myConnString %>" OnSelecting="sdsOneCat_Selecting">
<SelectParameters>
<asp:Parameter Name="id" DefaultValue="<%= (myCat) %>" />
</SelectParameters>
</asp:SqlDataSource>
</asp:Content>
</code>
Code behinde
<code>
public int myCat, cat;
public string headLine, user, post, myBuild;
public DateTime date;
protected DataSet dsCat;
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
lblShowCat.Visible = false;
}
protected void grid1_RowCommand(object sender, GridViewCommandEventArgs e)
{
if (e.CommandName == "cat")
{
lblShowCat.Visible = true;
myCat = int.Parse(e.CommandArgument.ToString());
}
}
protected void sdsOneCat_Selecting(object sender, SqlDataSourceSelectingEventArgs e)
{
e.Command.Parameters["@id"].Value = myCat;
Label1.Text = myCat.ToString(); // För att se så variabeln får rätt värde...
}
</code>