Hur gör jag för att visa text med radbrytningar i en dynamisk kontroll, dvs som anpassar sig till omfattningen av texten samt behåller radbrytningar. > men alla radbrytningar tas bort. Jodå, jag är rätt medveten om <br> men hade inte en aning om hur jag skulle få in den. Hittade dock efter en massa sökande en lösning som ser ut så här det är helt rätt att köra med den, dock ska du kolla att din <br< tagg är rätt.Dynamisk textruta
<asp:DataList ID="dlNyheter"....
<ItemTemplate>
Om jag bara sätter <%#Eval("Nyhet")%> eller <asp:Label ID="RubrikLabel" ... Text='<%# Eval("Text") %>'
anpassar sig utrymmet efter texten men alla radbrytningar tas bort.
Om jag använder <asp:Textbox ... Text='<%# Eval("Text") %>'
finns radbrytningarna kvar men textboxens storlek måste ju ställas in.Sv: Dynamisk textruta
De tas inte bort, men... Har du hört talas om <br />-taggen? :P Den måste du peta in själv.Sv: Dynamisk textruta
<%#Container.DataItem("Nyhet").Trim().Replace(vbCrLf, "<br>")%>
Det funkar men jag undrar om det är "rätt" lösning eller om det finns något snyggare sätt.
Näst fråga som kom upp när detta löstes är hur man ordnar paging med en DataList. Har varit uppe tidigare har jag sett men har inte hittat någon enkel lösning som jag förstår mig på.Sv:Dynamisk textruta
Nuförtiden ska den se ut <br /> så...
<%#Container.DataItem("Nyhet").Trim().Replace(vbCrLf, "<br />")%>
Men det är helt rätt som sagt..
Tror dock att du kan vara utan .Trim() men det gör inget om den är kvar.