Är grymt ny på detta, hittade en kod för en gästbok på www.gruvso.com som skapar en gästbok med en mdb databas. När jag lägger in denna på min hemsida och försöker koppla upp mig får jag alltid denna webbsida som svar: <b>ASP och databas får det inte å funka</b> Ok, det var kanske lite knapp information.ASP och databas får det inte å funka
The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.
--------------------------------------------------------------------------------
Please try the following:
Click the Refresh button, or try again later.
Open the www.dwv.se home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache/1.3.37 (Unix) Sun-ONE-ASP/4.0.2 PHP/4.4.4 mod_throttle/3.1.2 FrontPage/5.0.2.2623 mod_psoft_traffic/0.1 mod_ssl/2.8.28 OpenSSL/0.9.6b
--------------------------------------------------------------------------------
Technical Information (for support personnel)
Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: IM002 Native Error Code: 0 [DataDirect][ODBC lib] Data source name not found and no default driver specified
/gastbok.asp, line 67
Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)
Page:
GET /gastbok.asp
Time:
Tuesday, September 26, 2006, 5:35:06 PM
More information:
Sun ONE Active Server Pages Support
Vart ska jag börja nysta ? måste webbhotellet klara av mdb eller vad ?Sv: ASP och databas får det inte å funka
Ulf.
Först, ärdet klassiska asp eller asp.net?
Varför börjar du inte på din lokala disk, så du kan börja med att jobba dig framåt?
Att inte kunna någonting i asp, och sedan ladda nerett script, lägga ut det hoss sin provider, låter i mina
öron som att be om bekymmer.
Dessutom, visa lite kod.Sv:ASP och databas får det inte å funka
Jag vill egentligen bara kunna skriva "pelle" i en databas som ligger på mitt webbhotell via ett webbgränssnitt och sen kunna läsa det via webben.
VB behärskar jag ganska bra, även skriva och läsa i databaser men att göra det via webben kan jag inte.
Därför tänkte jag ta första bästa kompletta exempel och testa mig fram, kanske valde fel exempel ? finns det bättre?