Jag försöker ändra CreateUserWizard och lägga till några textboxar för at få mer info om mina användare. Jag fick tips om att göra det mha Profile. Problemet är att jag inte får in de nya uppgifterna till db-tabell aspnet_Membership och om jag har förstått det rätt så är det just det som borde hända när jag använder Profile.problem men profile
Det skapas istället några nya fält i aspnet_Membership vars namn börjar på FailedPassword...
i web.config har jag bl a :
<profile enabled="true">
<properties>
<add name="FirstName" type="String" defaultValue="Firstname"/>
<add name="LastName" type="String" defaultValue="Lastname"/>
<add name="Address" type="String" />
<add name="Zip" type="String" />
<add name="City" type="String" />
</properties>
</profile>
och codebihand:
Public Sub CreateUserWizard1_CreatedUser(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
' Create an empty Profile for the newly created user
Dim Profile As ProfileCommon = CType(ProfileCommon.Create(CreateUserWizard1.UserName, True), ProfileCommon)
Profile.FirstName = ((CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("FirstName"), TextBox)).Text)
Profile.LastName = ((CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("LastName"), TextBox)).Text)
Profile.Address = ((CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("Address"), TextBox)).Text)
Profile.Zip = ((CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("Zip"), TextBox)).Text)
Profile.City = ((CType(CreateUserWizard1.CreateUserStep.ContentTemplateContainer.FindControl("City"), TextBox)).Text)
Profile.Save()
End Sub
Nån som vet vad jag gör för fel??