Vet inte om jag skriver i rätt forum nu. Men kan man på nåt sätt få en funktion att köras vid en viss tidpunkt? Jag har gjort en sajt till en motorklubb och de vill radera nyheter efter en månad. Går det att lösa så det sker automatiskt? Det kanske går att göra en lagrad procedur för det? Måste nyheterna absolut raderas? Räcker det inte med att bara visa nyheterna för den senaste månaden? Det är så jag har gjort nu, men för att sprar utrymme vill dom radera gamla nyheter. Vi ska om det går att lösa även radera äldre inlägg i deras meddelandecentral. Ett litet tjuvknep är att lägga in en metod i Application_End eller Application_Start som raderar alla nyheter äldre än 1 månad. Kör du SQL Server så kan du ju skapa ett job där du anropar en SP. Förmodligen är det väl inte så kritiskt att det ska vara precis en månad så då kan du ju som redan nämnts göra det i Application start eller liknande. Hur ofta behöver gammal information rensas?Utföra något vid en viss tid
Sv: Utföra något vid en viss tid
Sv:Utföra något vid en viss tid
Sv:Utföra något vid en viss tid
Det enklaste hade nog varit att skapa funktionalitet där en administratör manuellt kan ta bort allting som är äldre än t.ex. tre månader.
Annars tycker jag att Mattias förslag låter bra.