Är det möjligt att använda FormsAuthentication med flera inloggningar för samma site? Ja Visst roller är bra, men det hjälper inte riktigt. Låt mig då fråga varför du inte bara gör en grupp 3 med samma rättigheter som grupp 1 och 2 tillsammans? Kanske jag som inte förstår riktigt, förklara gärna scenariot och hur det skulle utspela sig i praktiken För att det inte hjälper mig då användaren ska kunna vara inloggad på grupp1sidan, och grupp2sidan samtidigt. Om användaren väljer att logga ut sig från grupp1sidan ska användaren fortfarande vara inloggad på grupp2sidan. Det går, men du får ta över rätt mycket själv. På den site jag håller på med så använder jag bara forms authentication mojset för cookies och liknande, har byggt resten med sessions/databas. Gör man så kan man döpa cookies till vad man vill, å då kan du ha flera parallella.Sida med flera inloggningar via FormsAuthentication
Tex : En kund-inloggning och en Leverantörs-inloggningSv: Sida med flera inloggningar via FormsAuthentication
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/082703-1.aspx
Lycka tillSv:Sida med flera inloggningar via FormsAuthentication
Hur ska jag hantera jag följande;
Person1 är med i Grupp1 och Grupp2
Person1 loggar in på sidan Grupp1Sidan.aspx
Detta går bra då denna sidan bara tillåter personer som är med i Grupp1, allt fungerar bra.
Men Person1 måste även logga på sidan Grupp2sidan.aspx
Detta går iof oxå bra då han är med i Grupp2 oxå, men om han loggar ut ifrån denna sidan kommer ju han även loggas ut ifrån Grupp1Sidan. Alltså det är ju samma cookie.
Det går ju endast att använda ett <authentication mode="forms" ... element i web.config.Sv: Sida med flera inloggningar via FormsAuthentication
Sv:Sida med flera inloggningar via FormsAuthentication
Sv: Sida med flera inloggningar via FormsAuthentication
Smartaste tycker jag dock är att inte separera på det. Om du nödvändigtvis måste separera på det så skulle jag föreslå att du ändå loggar in på båda sidorna (siten i praktiken), men beroende på vilken sida du använder för att logga in så sätter du olika flaggor. Och när du loggar ut så ta du bara bort en flagga, om det nu inte är så att alla flaggor är borta, så rensar du cookies.