Jag har en fråga som jag gruvat på en tid.När jag utvecklar asp.net applikationer nyttjar jag user controls som jag kopplar till en huvudsida. Ungefär som master page tekniken fast här tänder jag och släcker kontroller på en "Main.aspx" sida efter olika event som styr vad som ska hända och visas. Jag "bubblar" alltså event och nyttjar delegater för detta. Är detta en bra teknik eller är det rekomenderat att INTE göra så?. Anses det kosta för mycket prestanda?. Det känns smidigt i många fall att kunna skicka med parametrar som anges vid delegat deklarationen för att populera ett formulär med information, låt säg efter att klickat på en rad i en gridden orders för att få mer detaljerad info om en ordern.vilken teknik rekomenderas mellan formulär
Visst upptäcker jag problem då alla kontoller vid en postback körs igenom så det gäller att ha koll på vad som händer i page.load, och annat skumt som jag måste ta hand om. Det får mig många gånger att bli osäker
På rak arm, vilken teknik skulle rekomenderas att hoppa mellan olika formulär utseenden och få med dom paramtrar som krävs. hoppa mellan rena aspx sidor och nyttja sessions, bubbla event och kör user controls, eller vad?
Tack på förhand