Är det någon som vet ett OR/Mappingsramverk som fungerar i en hostad miljö under Medium Trust (i mitt fall : loopia)? Jag kan inte styrka att Wilson ORMapper funkar under Medium Trust men jag har använt den länge och den är väldigt enkel att använda och väldigt bra. Så jag rekommenderar varmt att du provar den. jag skulle gissa att LLBLGen pro funkar under medium trust eftersom den är helt kod genererad och inte använder reflection alls. Llblgen har jag kikat på litet grand, det verkar trevligt.OR/Mappning under Medium Trust?
Jag har använt nhibernate i ett antal projekt och är väldigt nöjd med det men skall nu lägga upp ett projekt på loopia där man kör ASP.NET 2.0 i en delad miljö med trust level satt till Medium. Problemet verkar vara Reflection.Emit som inte tillåts. Rotar man runt litet på nhibernates forum så finns det diverse patchar för senaste betan osv men jag vet inte om jag vill produktionssätta något med sådan status.
Den enda OR/Mappern som jag har hittat som säger sig fungera under Medium Trust är Wilson OR/Mapper, men den har jag aldrig använt.
Enterprise Library fungerar med patchar under Medium Trust, men måste patchas ytterligare för att fungera med MySQL.
Är det någon som har tips om andra vägar att gå? Jag vill ha ett DAL-lager men känner inte för att knacka all SQL-kod själv. Finns det något kodgenereringsverktyg som genererar kod som fungerar under Medium Trust?
Alla förslag, idéer och hejarop mottages tacksamt.
/Andreas
PS. Att komma åt MySQL går inte i vanliga fall under Medium Trust men loopia har gjort en egen version som de tillåter så det går i den änden. DS.Sv: OR/Mappning under Medium Trust?
/pD
www.pdc.se
www.patrik-dahlen.nu
www.pdc.se/blogSv: OR/Mappning under Medium Trust?
Sv:OR/Mappning under Medium Trust?
På http://forums.asp.net/229180/ShowPost.aspx (längst ner) kan man läsa om att llblgen har problem med medium trust. Dock så är inlägget över ett år gammalt, så man vet ju aldrig.
Dock så kan man läsa på http://www.llblgen.com/tinyforum/Messages.aspx?ThreadID=1791&HighLight=1 att det verkar fungera... Jag får nog prova och se hur det går. Frågan är om jag kan byta ut assemblyn för MySQL? Tror inte det.
/Andreas