Hej, jag har aldrig tidigare gjort någon windows applikation men har nu börjat på ett program till windows CE 5.0. <b>när jag skaffat mig en enhet, räcker det att kopiera över exe:en då för att köra eller hur går det till?</b> tack, jag har nu fått tag i en enhet med windows mobile 3.0, inte riktigt vad jag behöver men har nu kunnat testa lite grann iaf. Compact Framework är installerat och då räckte det med att kopiera över exen. I VS2005 fungerar det lite annorlunda med deploy. Se: http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnnetcomp/html/deploy_cf2_apps_cab_msi.asp?frame=true >fråga två nu då; hur skapar jag installationsfilerna? i VS2003 fanns "build cab" där jag kunde få installationsfilerna men jag hittar inget liknande alternativ i VS2005..?Utveckling till Windows CE 5.0, emulator?
Jag har ingen enhet att testa på ännu och när jag försöker med emulatorn; "start debug" och väljer "windows CE 5.0 device" får jag bara ett felmeddelande "there were deployment errors"..
men det går att via bin mappen starta exen direkt i windows xp.. räcker detta när jag skall testa applikationen?
när jag skaffat mig en enhet, räcker det att kopiera över exe:en då för att köra eller hur går det till?
jag utvecklar i visual studio 2005 med C#Sv: Utveckling till Windows CE 5.0, emulator?
Du måste se till att Compat Framework är installerat på enheten också.
De andra frågorna vet jag tyvärr inte svaret på. Jag har fått deployment errors någon gång, då har det räckt att starta om Visual Studio.
/JohanSv:Utveckling till Windows CE 5.0, emulator?
om jag förstått rätt med emualtorn till CE 5.0 så måste ActiveSync hitta den som en enhet men det gör den inte. antagligen något tcp/ip fel.. hur som helst kanske jag inte är i behov utav någon emulator när jag väl skaffat mig en riktig enhet..?
fråga två nu då; hur skapar jag installationsfilerna? i VS2003 fanns "build cab" där jag kunde få installationsfilerna men jag hittar inget liknande alternativ i VS2005..?Sv: Utveckling till Windows CE 5.0, emulator?
Om du ska utveckla på allvar måste du se till att du kan köra igång programmet från VS med "Run". Enheten eller Emulatorn måste då ansluta via ActiveSync.
Se till att du väljer rätt projekttyp, då det är skillnad på Windows Mobile/Pocket PC och Windows CE. För att utveckla till det nyaste, WM5.0 behövs ett tillägg till VS2005.Sv: Utveckling till Windows CE 5.0, emulator?
Om du skapar ett nytt project så finns det Skapa cab dock bara i Fulla VS.net 2005 inte i express.