Hej, jag har stött på ett problem som säkert många har stött på och kanske löst det. Page_Load körs före eventhanteringen vilket gör att du skriver över det nya värdet i din TextBox.Problem med load funktion.
Jag har försökt att hitta nån relaterad tråd både här på Pellesoft eller på andra forum men hittar inte det. Jag har kanske formulerat min sökning fel men det vet jag inte. Så jag har beslutat att skapa ett nytt tråd här. Hoppas att ni kan hjälpa mig.
Beskrivning:
Jag har en gridview där en av kolumnerna är klickbart. När man klickar på en av raderna på denna kolumn så blir man omdirigerad till en ny sida, ex users.aspx?userID={0}.
Jag kommer till denna users.aspx med en querystring värde ex. userID=15.
På denna users.aspx sidas load funktion så fyller jag automatisk en textbox, txtUserID, med värdet 15.
Sedan finns det en knapp bredvid denna textbox som man kan klicka på för att få fram lite information om användaren.
Problemet:
När jag kommer till users.aspx sida med userID=15 så fylls denna textbox rätt. Men istället för att klicka på knappen så vill jag ändra på värdet i denna textbox och få upp användarinformation baserad på värdet som jag har matat in för hand. Men när jag klickar på knappen så visas användarinformationen för userID=15 istället för värdet som jag har matat in manuellt.
Hur kan detta lösas? Är det en inställning man måste göra på själva formen?
Tacksam för hjälp eller tips!
MVH
TonySv: Problem med load funktion.
Se till att du inte letar upp ny person mha querystring om sidan är en Postback (vilket är fallet då man klickar på en knapp):
void Page_Load() {
if (!IsPostBack) {
// Kod som bara körs första gången som du kommer till sidan.
.....
}
}
/Andreas