Hej, Presonligen ser jag inte några fördelar med att använda Profiles förutom att man slipper skriva en del kod. Mitt råd till dig är att skappa en DB-tabell där du sparar all info om dina Users. Lite mer jobb men det lönar sig i längden...User Profiles
Vi håller på med en förundersökning till ett större projekt som kommer baseras på en viktigt användarhantering (inloggningar, profilinformation o.s.v.). Användarhanteringen kommer att ha minst 30 olika attribut som kommer att publiceras.
Vi har inte någon stor erfarenheten ifrån 2.0 och User Profiles.
Hur använder jag detta koncept smidigast?
Kan/ska man använda User Profiles som bas (som det är nu) och ytterligare använda den personliga informationen sparad i ett annat databasformat och länka ihop dem via något ID nummer?
För på något sätt bör man kunna få tag på UserID förstår jag och kan då använda det till att slå upp personlig information i databasen?
Då det kommer att på sikt röra sig om otroligt många användare så bör även säkerhet och prestanda väga in i detta.Sv: User Profiles
Om du jobbar i Visual Studio 2005 använd INTE den inbyggda SQL Express databas. Skapa din databas i SQL Server och kör sedan aspnet_regsql.exe så får du Membership och Roles impementarade i din databas. Jag har (än så länge) inte hittat något webbhotell som klarar av SQL Express.