Lika svårt att tänka ut lösningen på denna funktion är det att formulera önskemålet. Kanske är det där problemet ligger men jag tänkte ändå höra efter. Titta på http://code.google.com/p/sprocketcms/Typ av standardsidor
Systemet jag tänkt ut ska fungera så att den mesta av funktionaliteten skapas som användarkontroller och sedan ska olika webbapplikationer implementera dessa. Jag kommer skapa en uppsättning av "standardsidor" med ett visst utseende i VS som sedan de olika webbapplikationerna ärver och kan släcka eller tända. Vad är bäst för att hantera detta? Dessa sidor kan vara skapade i VS bara funktionen att tända och släcka dem behövs.
Vidare skulle jag vilja ha möjligheten att skapa sidor direkt i webbläsaren där jag kan implementera de olika användarkontrollerna. Går det att skapa sidor så eller måste jag ha nån funktionalitet i bakgrunden som skapar en fiktiv sida utifrån givna parametrar? I så fall vad behövs för att kunna ladda de användarkontroller som ska användas för tillfället?
Vad jag är ute efter är alltså nån form av CMS men jag ber inte om färdig lösning utan om lite pointers på bra resurser eller åsikter, erfarenheter som berör ovan nämnda funktioner. Lite jag sökt på och till viss del kommit en bit på vägen är visual inheritance, module based webapplication, master-pages.Sv: Typ av standardsidor
Sprocket är uppbyggt precis som du säger med fiktiva sidor. Sprocket innehåller inga .aspx sidor utan sidorna renderas fritt.
Dock finns ingen dokumentation så det är att klura lite själv men det är det bästa tips jag kan ge.