Hej! Du måste skapa en anslutning mot en databas till att börja med. Är det sql server du skall ansluta mot eller något annat? Tack för ditt svar! Så här kanske? Tyvärr: Skriver du det där direkt i "htmlkoden" eller i vb.net-koden? Om du skriver i "htmlkoden" så kan du alltid använda wizarden, tycker iaf. jag är smidigt. Där kan du enkelt lägga till parametrar och koppla dem. Om du inte vill använda wizarden så kan du skriva några rader manuelt direkt i htmlkoden. Kommer inte ihåg om det är datakällan eller användaren av datakällan som det ska ändras på dock.. Jag skriver det i HTML koden. Jag har testat med Wizarden men med samma resultat :( Skumt. För saken är att du kan inte skriva ovanstående kod direkt i html-koden då den inte tolkas som vb.net utan som en helt vanlig sträng, som slutar lite konstigt...session variabel till sql
Hur kan jag göra en insert av en (session("id")) till en sql databas?
Kan man på något sätt göra det i:
InsertCommand="INSERT INTO [Order] (OrderNO) values (??????)Sv: session variabel till sql
Sv:session variabel till sql
Anslutningen är ok, men jag vet inte hur jag får in ett värde från en variabel till sql?
Jag får något om att variabler inte är tillåtna.....Sv: session variabel till sql
InsertCommand="INSERT INTO [Order] (OrderNO) values (" & Session("id") & ")"Sv:session variabel till sql
The name "& session(" is not permitted in this context. Valid expressions are constants, constant expressions, and (in some contexts) variables. Column names are not permitted.Sv: session variabel till sql
Sv:session variabel till sql
Sv: session variabel till sql