Någon som har upplevt problem med att connection "hänger" sig vid t ex fel i insert/update-sats trots att connection och objekt stängs ner som de ska? Det ha kommit en MySQL connector för .net. Det kanske löser ditt problem. Jo jag såg den. Problemet är att mitt hotell har deras version av MySql.data.dll och den vill jag lägga i min binmapp o regga. Men den går inte att regga "normalt - add reference osv".. eller? utan måste läggas in i sidan via <% ... MySql.data.dll %> Du kan ladda hem en egen dll, sätta den som referens i ditt projekt och sedan placera den i bin-mappen på webhotellet. Hmm, jag får "Mysql.data.dll could not be added. This i s not a valid assembly ...etc"Odbc hänger vs mot Mysql 5?
Kör Odbc (MySQL ODBC 3.51 ) i min webbapplikation använder samma connectionclass som alltid har gjort i mina .net applikationer.
Ska nämna att väl ute på webbhotelelt verkar allt fungera trots att ett fel uppstår, så det verkar vara ett localhost/Vs problem.
Någon som har tips på vad man kan göra?
Note!
Löse sig. Gick över till Connector. Fick problem att regga Mysql.data.dll. La den i mappen Common7\IDE o reggade den därifrån till Vs ..? O det gick :-/Sv: Odbc hänger vs mot Mysql 5?
Sv:Odbc hänger vs mot Mysql 5?
Jag använder mig av en egen Connection klass så jag behöver ha en Imports MySql.data.dll (? typ)
Gör jag fel?Sv: Odbc hänger vs mot Mysql 5?
/JohanSv:Odbc hänger vs mot Mysql 5?
Känner på mig att jag missat nåt jätte-simpelt :)