Halloj! En variant av det du söker är att du köper Beginning ASP.NET i VB eller C# från Apress. De skriver grunderna på ett sätt som är lätt att förstå och där kan du verkligen lära dig basic. När du läst boken och gjort övningarna kan du gå en kurs. Du tar till dig informationen på ett helt annat sätt då. Cornerstone och Jönsson Lepp anses väl vara de bästa utbildningsföretagen. För att bli bra på ASP.NET så krävs det så mycket mer än vad som krävdes för ASP. Jag tycker Magnus ger ett mycket bra förslag på vad som behövs/hur man går tillväga. Thanks a lot folks.asp.net för idioter
Någon som känner till någon bra och kostnadseffektiv IRL-kurs för asp.net.
Mina kunskaper: HTML (får jag anse mig kunna full ut, men man blir aldrig fullärd såklart.)
Jag har tidigare filat på lite klassisk asp och känner i alla fall till att procenttaggar omger asp-kod. ;-)
Där slutar väl mina kunskaper egentligen. Så min fråga är alltså:
Kan man ge sig i kast med en bra grund-grund-nybörjar-grund-från bottenkurs i asp.net 2.0. I och med att, vad jag har förstått, asp.net INTE är en fortsättning på klassisk asp så känns det ju som att ma nborde kunna ge sig på asp.net på en gång och "hoppa över" att lära sig klassisk asp till dess fullo... Har jag rätt i mitt resonemang?
Och som sagt... Finns det någon bra och kostnadseffektiv IRL-kurs man kan gå på några dagar. (Jag förstår såklart att jag inte blir fullärd på några dagar, men så att jag själv kan förstå alla principer och kan utöka min kunskap därifrån. Jag har tidigare börjat läsa böcker och kikat on-line på asp.net, men det är så mycket som blir obegripligt när jag inte har nån som föreläser för mig.) Jag vurmar inte för något speciellt språk så vare sig det är VB eller C# så är jag öppen för förslag. (De två språken känns i alla fall "mjukast"... Right?)
Tips, anyone?Sv: asp.net för idioter
Sv: asp.net för idioter
Följande skulle jag rekomendera dig.
1. Lär dig objecktorienterade programmering, tankesätt och definitaioner, vad är en klass? vad är ett objekt? vad är arv? osv osv...
2. Lär dig ett av .NET språken, förslagsvis c# eftersom detta i lider av en histora som VB.NET gör..
3. Lär dig de olika klasser som finns i .NET Framework, inte då precis vad varje klass gör, men ett hum om vilka namespace som finns, samt vad man har dem till.
4. Nu kan du börja lära dig de extra tilläggen som finns för ASP.NET och vad som menas med "tillsåndslöst"....
IMHO...
- MSv:asp.net för idioter
Vissa tycker det kan vara enkelt att klicka och skapa en hemsida som läser från en databas.
Så varför behöver man teorin? Teorin ger dig förståelse för hur det fungerar.
Teorin för mig hjälper mig snabbt finna lösningar, levererar högre kvalitet.
Något som jag tror alla tycker är viktigt.Sv: asp.net för idioter
Jag läser och tar pt mig alla tips. De tips jag får här är jättebra och är värda massor.
Om fler vänliga människor har fler tip så är jag idel öra.
Tack så länge.