Hej! 4) Lägg koden som visar sakerna i korgen i PreRender-eventet istället haha visste att det var något enkelt... Fy f-n så frustrerande det kan vara när man sitter länge med något som har en så pass enkel lösning. Känner mig inte alls dum... ;-)Masterpage och usercontrol Page_Load event.
Bygger en webshop som har en masterpage som innehåller en usercontrol (kundkorg).
Har sedan en annan usercontrol på en produktsida som bl a innehåller en knapp (lägg till i kundkorgen).
Tanken är att då klick görs på knappen i produktsidan så ska kundkorgen uppdateras med valt produkt.
Har famlat i mörker en stund och har ett par olika alternativ/problem.
Alternativ 1
Problemet är att Page_Load-eventet för MasterPages körs före mitt knapp-klicksevent. Produkten hamnar alltså inte i kundkorgen. Gör jag en manuell refresh (F5) på sidan så hamnar produkten i kundkorgen. Frågan blir då, hur gör jag en uppdatering på sidan, så att Page_Load eventet på Masterpagen körs igen?
Alternativ 2
Tänkte då att jag från produkt-usercontrollen kunde kunde kalla på en metod som finns i kundkorgs-userkontrollen för att sköta saken, men har inte lyckats att nå usercontrollen. Hur kan jag nå kundkorgs-usercontrollen på Masterpagen ifrån min usercontroll på produktsidan?
Alternativ 3
På något sätt kunna skapa och raisa ett event som körs och på så sätt fixar saken.
Problemet här är samma som alternativ 2, åtkomsten?
Alternatvi 4
Troligtvis ett enkelt sätt som jag ännu inte tänkt på, föreslå det gärna... =)
Tack på förhand.Sv: Masterpage och usercontrol Page_Load event.
Sv:Masterpage och usercontrol Page_Load event.
Tack!