Funderar lite kring hur det ligger till med prestandan på asp.net 2.0. Jag har byggt både stora och små applikationer i asp.net 2.0 men tycker inte att jag lyckas få någon vidare prestande på dem. Framförallt tycks det ta en väldigt tid att få en applikation att svara vid första anropet på den. Det är väl så att applikation kompileras. Att det bara går långsamt vid första anropet spelar ju inte så stor roll. KAnske lite jobbigt vid utveckling/test. När du deployar asp.net 2.0 kan du välja att kompilera rubbet om du vill. Sedan kan du köra ngen på det så slipper du JIT-kompileringen vid runtime också. När jag väljer "Publish Web Site" så har jag ingen av de tre "checkboxarna" ikryssade. Kan jag göra på något annat sätt för att få applikationen snabbare? Jag har ingen aning vad som står i den dialogrutan, har inte kört någon deploy som jag kommer ihåg på ett tag nu ;) I web.config sätter jag <compilation debug="false" /> Testa att kryssa i de två sista, kör sedan ngen.exe på de dll:er du får Är det ingen annan som upplever att asp.net 2.0 är långsammare än 1.x?Prestanda när det gäller asp.net 2.0
Vad jag förstått så ska 2.0 vara snabbare än 1.x men än så länge är jag väldigt tveksam. Kanske är det någonting jag missat som gör att min applikationer går onödigt långsamt?Sv: Prestanda när det gäller asp.net 2.0
Sv: Prestanda när det gäller asp.net 2.0
Sv:Prestanda när det gäller asp.net 2.0
Kör du med debug? Kolla både web.config och vad du kompilerar somSv:Prestanda när det gäller asp.net 2.0
När jag väljer publish website så finns alternativen:
* Allow this precompiled site to be updatable
* Use fixed naming and single page assemblies
* Enable strong naming on precompiled assemblies
Jag har inte någon av dessa valda.Sv: Prestanda när det gäller asp.net 2.0