Hej! det skall funka samma som i ASP <%= strCabTypes[6].ToString() %> som exempel Det fungerar inte hur jag än gör!! Nu har jag nästan tagit bort all kod: Eftersom <% taggarna ligger inom "" så tolkas de som en del av strängen. Ja, jag har testat lite olika, men inte fått det att funka. Tex något sådant här: hej, Hej! C# variabel i html tag
Jag är nybörjare i asp.net, har använt ASP innan. Nu ska jag skriva ut en sträng array i en html tag. Men får inte det att fungera. Hur ska man skriva? Funkar det inte med <% %>? Se kod nedan i imageButton1.
Ska jag definiera om html-taggen istället?
Exempel på vad som ska hända:
Om jag klickar på en viss imagebutton ska 7 andra imagebutton visas i en tabell ovanför. Om jag väljer någon av dessa
ska den första imagebutton visa denna bilden jag klickade på, istället.
Jag har lagt filnamnet till dessa 7 imagebutton i en string array, men senare är det tänkt att dom ska hämtas från en databas.
Men jag ville testa med array först och jag får inte det att funka.
Hur är det tänkt med C#, man ska väl bara använda sig av detta, inte något annat script, eller hur?
Jag har en MasterPage, en content page (Default3.aspx) och en fil med code behind: Default3.aspx.cs
Lite kod:
Default.aspx:
En tabell med (förnuvarande) 7 imagebutton. (Ska senare kunna variera i antal.)
<asp:ImageButton ID="imageButton1" ImageUrl="~/images/cabTypes/<%=strImages[2]%>>" BorderWidth="1px" runat="server" AlternateText="ct14hi" OnCommand="imageButton1_Command"
CommandName="imgBCabType" CommandArgument="ct14hi.gif"/>
En tabell till med några imagebutton. Beroende på vilken man klickar på här, ska det visas olika bilder i tabell ovan och i varierande antal.
<asp:ImageButton ID="imgBCabType" ImageUrl="~/images/cabTypes/ct14hi.gif" BorderWidth="1px" runat="server" OnClick="imgBCabType_Click" />
Default3.aspx.cs:
public partial class Default3 : System.Web.UI.Page
{
string[] strImages;
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
}