när du skapar en knapp kan du koppla på ett command event som kommer att utföras av samtliga knappar, skicka med olika commandNames eller Argument för att styra vad du vill göra. Har hittat något som kanske kan vara något i rätt riktning... Kolla det här, verkar vara nästan samma lika.. [Dynamiska kontroller] Bara det att när jag trycker på min knapp händer inget. Jo visst fasiken fungerad det. Fick till det till slut. Lots of thanks! Har postat detta många gånger förut, inte här dock =), och detta ÄR det rätta sättet att göra det på. Nja det rätta sätet .... Response.Write vara bara för att visa hur du får tag på texten Som Oskar säger. Laddat textboxar och buttons dynamiskt
Jag skapar lite textboxar och buttons dynamiskt i en placeholder.
En textbox och en button per rad.
<code>
textbox1 id="txt1" button1 id="but1"
textbox2 id="txt2" button2 id="but2"
osv...
</code>
Vid tryck på en button2 så vill jag fånga innehållet i textbox2 som finns på samma rad.
Alla buttons har ett unikt id. Hur skall jag kunna fånga händelsen ?Sv: Laddat textboxar och buttons dynamiskt
Det är lättaste lösningen.
Mvh JohanSv:Laddat textboxar och buttons dynamiskt
<code>
Private Sub link_command(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.CommandEventArgs)
' hämtar id för produkt och produkttyp
Dim IDnr As Integer = e.CommandArgument()
</code>
Frågan är bara hur jag skall fånga upp CommandArgument=12 ?
<code>
<asp:Button id="Button1" runat="server" Text=" Lagra " CssClass="button" CommandArgument="12" />
</code>Sv: Laddat textboxar och buttons dynamiskt
Sv:Laddat textboxar och buttons dynamiskt
Sv: Laddat textboxar och buttons dynamiskt
Sv:Laddat textboxar och buttons dynamiskt
<asp:repeater id="repGrr" onitemcommand="repGrr_ItemCommand" runat="server">
<itemtemplate>
<asp:textbox id="tbGrr" runat="server" /><asp:button id="btGrr" text="Click me" runat="server" />
</itemtemplate>
</asp:repeater>
protected void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
if(!IsPostBack)
Bind();
}
private void Bind()
{
repGrr.DataSource = new string[5]; //Ändra 5 till det antal du vill ha
repGrr.DataBind();
}
protected void repGrr_ItemCommand(object sender, RepeaterCommandEventArgs e)
{
Response.Write(((TextBox)e.Item.FindControl("tbGrr")).Text);
}
Gillar inte response.write..
Har fått det att fungera klockers med en placeholder som jag laddar in min controllers i tillsammans med lite html. Sv:Laddat textboxar och buttons dynamiskt
Och sen ser jag ingen anledning att argumentera emot när det är uppenbart att jag vet bättre. ;)