I min web.config har jag följande rader: Har för mig du måste ha 2 rader för varje typ, dvs roles och users för att först stänga allt, men sedan göra ett undantag för x och y. Det funkar inte heller. Om jag inte missminner mig helt så måste du skriva nåt liknande i Web.Config. Det funkar bra när jag kör det på localhost men när jag kör det på servern så funkar det inte. För mig funkar det fint att köra så både lokalt och på servern. Vet inte om det kan vara nån inställning som inte stämmer på servern. Du har Web.Config i den mappen det gäller? Ja jag har web.config i mappen Admin. En sak till...location path="Admin"
<location path="Admin">
<system.web>
<authorization>
<allow roles="Admin"/>
<deny users="*"/>
</authorization>
</system.web>
</location>
Sen användrer jag mig av TreeView för navigering på min sida. Jag vill att sidor jag har i katalogen "Admin" ska vissas (i TreeView) bara för admins och ingen annan. Det fungerar inte just nu.
Sidorna vissas inte alls. Om jag ändrar <deny users="*"/> till <deny users="?"/> vissas dem för alla inloggade.
Hur gör jag för att visa dem bara för admins???Sv: location path="Admin"
Sv:location path="Admin"
Min kod:
<location path="Admin">
<system.web>
<authorization>
<deny roles="Admin"/>
<deny users="*"/>
<allow roles="Admin"/>
</authorization>
</system.web>
</location>
Om det nu var så här du menade??Sv: location path="Admin"
<code>
<siteMap defaultProvider="XmlSiteMapProvider" enabled="true">
<providers>
<add name="XmlSiteMapProvider"
description="Default SiteMap provider."
type="System.Web.XmlSiteMapProvider"
siteMapFile="web.sitemap"
securityTrimmingEnabled="true" />
</providers>
</siteMap>
// We.Config i admin-mappen...
<configuration>
<appSettings/>
<connectionStrings/>
<system.web>
<authorization>
<allow roles="Admin"/>
<deny users="*"/>
</authorization>
</system.web>
</configuration>
</code>Sv:location path="Admin"
Sv: location path="Admin"
Sv:location path="Admin"
Tack ändå, jag ska kolla med min webbhotel imorgon. :-)Sv: location path="Admin"
Jag laddade hem en starterkit från microsoft för att se hur de gör. De använder sig av en global.asax fil som skapar roller (admin, user osv).
Jag undrar om du använder dig av samma teknik på din app??