Hej! Jag har löst detta på följande vis.Du försöker tilldela Null-värdet till en variabel som inte är av datatypen Varia
Jag blir inte klok på vad felet ligger?
Jag har en access databas 2000 med några text-fält och en Primary Key av type "AutoNumber"
Som jag har kopplat GridView och DetalisView (ASP.NET 2.0) till och det går bra att ändra och visa osv. tills jag ska skapa en ny post så får jag felmeddelandet: "Du försöker tilldela Null-värdet till en variabel som inte är av datatypen Variant." Jag har gjort om dessa kopplingar 10ggr med samma resulatat och tagit bort och lagt till Primary Key och gjort ny. Primary key heter "MedlemsID" och är satt till "Autonumber" och är indexerat och unik osv..
Vad är galet?
(Vet inte om detta inlägg ska ligga under "databaser - access" eller under "asp.net 2.0"?)
Tack på förhand
Micael.Sv: Du försöker tilldela Null-värdet till en variabel som inte är av datatypen V
Flyttade Primary Key från första raden i databasen till sista raden och tog sedan bort Primary Key från INSERT i databas kopplingen. (om jag inte flyttade ner Primary Key till sista fältet i databasen så hamnade inte inmatat fält i rätt fält, utan försköts ett fält nedåt av någon lustig anledning?)
Micael.